Analysens sommerprat – del 1
Sommeren har definitivt tatt over etter våren, det går mot den rolige tiden av året og de aller fleste har en…
Bransjenytt
Sommeren har definitivt tatt over etter våren, det går mot den rolige tiden av året og de aller fleste har en…
Bransjenytt
Anna Kirah har lang erfaring som designantropolog og psykolog, og er opptatt av at innsikt i andre menneskers behov skjer ved…
Fagartikkel
- Det er få ting i markedsanalysefaget som er så lett i teorien og så vanskelig i praksis som segmentering, skriver…
Fagartikkel, Tema-artikkel
Her kan du bli litt bedre kjent med et av medlemmene i Strategi- og analyseforeningen og senior markedsanalytiker i Telenor, Ingrid…
Bransjenytt, Jobb-karriere
I de siste årene har det blitt stadig vanskeligere å ta markedsandeler i bruskategorien, samtidig som Cola-gigantene fortsetter å øke. Appelsinbrusen…
Fagartikkel
Bekymring og utrygghet endrer forbrukeratferden. Hvilke nye trender vil prege norske forbrukere de neste tre til fem årene?
Fagartikkel
31. mars ble Bufdir kåret til årets markedsfører av Markedsføringsforeningen i Oslo for kampanjen “Tusen spørsmål til de tusen hjem”.
Fagartikkel
Det rører seg i bransjen. Her får du noen av de siste bevegelsene, og nye navn hos Bauer Media, Kantar, Los…
Jobb-karriere
Vi inviterte 3. mars til webinar om den unge målgruppen. Vi fikk høre om hvordan det er å være ung i…
Bransjenytt
Ipsos har utviklet en ny tilnærming til å identifisere og forstå merkevarers særegne kjennetegn.
Fagartikkel
Har du fått et overraskende resultat? Som markedsanalytikere kan vi oppleve både falske positive og falske negative svar. Anders M. Mamen…
Fagartikkel
Diar lanserer ny kampanjemåling og har ett tydelig råd til alle som vil finne riktig vei i datatåken.
Fagartikkel