Nominér til årets priser – frist 25/10

Analysedagen 2023 går av stabelen 2. november i år og det skal selvsagt deles ut priser! Vi ønsker din hjelp til å finne verdige kandidater. I år lanserer vi også en ny pris i tillegg til de tradisjonelle Årets Markedsanalytiker og Årets Talent - nemlig Årets Innovatør!

.

Med den nye prisen «Årets Innovatør» ønsker Strategi- og analyseforeningen å hylle dem i bransjen som tenker nytt og bidrar til å bringe bransjen videre. Til denne prisen kan du nominere en person eller et prosjektteam..

Nedenfor finner du kriteriene for Årets Innovatør, Årets Talent og Årets Markedsanalytiker, og med oversikt over prisvinnerne fra tidligere år. Vi oppfordrer spesielt dere som jobber i byrå, til å nominere flinke kunder og tenke utradisjonelt.

Begrunnede forslag kan sendes på e-post til admin@analysen.no innen onsdag 25/10, og tas imot med stor takk!

Program og påmelding til Analysdagen 2023 finner du her!

Årets innovatør – kriterier (tilfredsstille noen eller alle)

Prisen går til den eller de som:

  • Har gjennomført eller lansert noe nytt innen strategi og/eller markedsanalyse, enten det handler om metode, analyse, samarbeid eller formidling, og som
  • Kan vise til effekt som resultat av dette
  • Kan bidra til å utvikle eller utfordre etablert praksis i bransjen

Denne prisen deles ut for første gang i år!

Årets Talent – kriterier (tilfredsstille noen eller alle)

Personen skal:

  • Ha jobbet maks tre år i bransjen
  • Ha utmerket seg mot kunder og internt

Tidligere Årets Talent (ble delt ut første gang i 2015)

2022 Alexandra Palm
2021 Sara Viken Løvhaug
2020 Mia Charlotte Harboe
2019 Alexandra-Kanutte Skåre
2018 Tove Botnen
2017 Lise Kristiansen
2016 Jenny Arvesen
2015 Ida Susann Svensson

Årets Markedsanalytiker – kriterier (tilfredsstille noen eller alle)

Personen skal:

  • Ha en aktiv profesjon hvor markedsanalytisk virksomhet står sentralt og som kan dokumenteres gjennom senere år
  • På en aktiv måte ha fremmet bruken av markedsanalyse
  • På en aktiv måte ha fremmet bruken av markedsanalyse som fag innen utdanningsinstitusjon
  • Ha utviklet kjennskap og forståelse til markedsanalyse

Tidligere Årets Markedsanalytikere:

2022 Pål Listuen
2021 Anita Lynne
2020 Sunneva Kilsti
2019 Vidar Pedersen
2018 Marius Torsvik
2017 Anders Hovde
2016 Maria Heimisdottir Brennodden
2015 Tor Erik Jørgensen
2014 Anders Mamen
2013 Kristian Tolonen
2012 Ivar Kroghrud
2011 Ragnhild Silkoset
2010 Knut-Arne Futsæter
2009 Oddveig Telle
2008 Ole Petter Nyhaug
2007 John Lauring Pedersen
2006 Ingvar Sandvik
2005 Erik Dalen
2004 Ole Martin Andersen
2003 Are Kværk
2002 Ottar Hellevik
2001 Leif Henrik Husom
2000 Ola Gaute Aas Askheim
1999 Fred Selnes
1998 Harald Sørgaard Djupvik

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

TINE kickstarter innsikts-året 2024

TINE kickstarter året med sterke nyansettelser i innsiktsavdelingen.

Bransjenytt, Jobb-karriere

Jobb-bytte: Fra forsikring til mobilitet!

Vi har den gleden av å presentere en analytiker som har brukt mange år på å arbeide med tall, statistikk og…

Bransjenytt, Jobb-karriere

Fra prosjektledelse til analyse: Karoline Wee’s overgang til Aller Media

Karoline Wee tar snart fatt på sin nye rolle som markedsanalytiker hos Aller Media, etter å ha jobbet som Senior Prosjektleder…

Bransjestemmer, Jobb-karriere