Om oss
Om oss
Vi tror på markedsanalyse for å forstå og utvikle veien videre
Strategi- og analyseforeningen er en faglig interesseorganisasjon for alle som arbeider med analyse og strategi på byråsiden, kundesiden eller som underviser i fagene.
Foreningen skal være relevant gjennom hele karrieren – skape nytte og verdi, og utvikle seg sammen med medlemmene.
Vi arrangerer en rekke faglig relevante frokostseminarer med høy kvalitet og nytteverdi for våre medlemmer. Vi avholder kurs og i tillegg gjennomfører vi tre store arrangementer i løpet av året:
Strategidagen i mai, Folks Medievaner i september og Analysedagen i november.
En produktiv redaksjon publiserer interessante artikler på nettsiden hver uke. Meld deg på vårt nyhetsbrev, så holder vi deg oppdatert om hva som skjer!
Foreningens hovedoppgaver:
- virke for utvikling og anvendelse av modeller, metoder og teknikker i markedsanalyse
- bidra til profesjonell nettverksbygging mellom personer, bedrifter og akademia
- fastsette etiske normer for medlemmenes utøvelse av markedsanalyse
- bidra til markedsanalysens anseelse i næringsliv, det offentlige og blant befolkningen
- ivareta medlemmenes faglige interesser
Strategi- og analyseforeningen ledes av et styre som alle til daglig jobber med analyse og/eller strategi i ulike deler av bransjen.
For 2024 består styret av:
Anita Lynne – Styreleder (Respons Analyse)
Alexandra-Kanutte Skåre (Hansa Borg Bryggerier)
Amund Bråthen (Kantar)
Cecilie Natasha Henriksen (Respons Analyse)
Hanne Thomassen (Telia)
Heidi Thomassen (Bauer Media)
Roar Teige (Opinion)
Simen Berg (Opinion)
Har du spørsmål, send en e-post til admin@analysen.no