Aktuelt

Alle bransjenyttfagartikkeljobb-karriereteknlogitema-artikkel

Analysens sommerprat – del 2

Sommeren har definitivt tatt over etter våren, det går mot den rolige tiden av året og de aller fleste har en…

bransjenytt

Analysens sommerprat – del 1

Sommeren har definitivt tatt over etter våren, det går mot den rolige tiden av året og de aller fleste har en…

bransjenytt

Ett intervju gir mer innsikt enn 1000 respondenter

Anna Kirah har lang erfaring som designantropolog og psykolog, og er opptatt av at innsikt i andre menneskers behov skjer ved…

fagartikkel

Segmenteringsutfordringer

- Det er få ting i markedsanalysefaget som er så lett i teorien og så vanskelig i praksis som segmentering, skriver…

fagartikkel, tema-artikkel

– Jeg elsker allsidigheten i det å jobbe med markedsanalyse

Her kan du bli litt bedre kjent med et av medlemmene i Strategi- og analyseforeningen og senior markedsanalytiker i Telenor, Ingrid…

bransjenytt, jobb-karriere

Solo mot Cola – David mot Goliat

I de siste årene har det blitt stadig vanskeligere å ta markedsandeler i bruskategorien, samtidig som Cola-gigantene fortsetter å øke. Appelsinbrusen…

fagartikkel

Fem ferske innsikter om norske forbrukertrender 2022-2024

Bekymring og utrygghet endrer forbrukeratferden. Hvilke nye trender vil prege norske forbrukere de neste tre til fem årene?

fagartikkel

God innsikt og strategi hjalp Bufdir til å bli årets markedsfører

31. mars ble Bufdir kåret til årets markedsfører av Markedsføringsforeningen i Oslo for kampanjen “Tusen spørsmål til de tusen hjem”.

fagartikkel

Nytt om navn våren 2022

Det rører seg i bransjen. Her får du noen av de siste bevegelsene, og nye navn hos Bauer Media, Kantar, Los…

jobb-karriere

Ung i dag

Vi inviterte 3. mars til webinar om den unge målgruppen. Vi fikk høre om hvordan det er å være ung i…

bransjenytt

4 elementer som bygger merkevarer med særpreg

Ipsos har utviklet en ny tilnærming til å identifisere og forstå merkevarers særegne kjennetegn.

fagartikkel

Vi tar alle feil – iblant

Har du fått et overraskende resultat? Som markedsanalytikere kan vi oppleve både falske positive og falske negative svar. Anders M. Mamen…

fagartikkel