Aktuelt

Alle bransjenyttfagartikkeljobb-karriereteknlogitema-artikkel

Segmenteringsutfordringer

- Det er få ting i markedsanalysefaget som er så lett i teorien og så vanskelig i praksis som segmentering, skriver…

fagartikkel, tema-artikkel

– Jeg elsker allsidigheten i det å jobbe med markedsanalyse

Her kan du bli litt bedre kjent med et av medlemmene i Strategi- og analyseforeningen og senior markedsanalytiker i Telenor, Ingrid…

bransjenytt, jobb-karriere

Solo mot Cola – David mot Goliat

I de siste årene har det blitt stadig vanskeligere å ta markedsandeler i bruskategorien, samtidig som Cola-gigantene fortsetter å øke. Appelsinbrusen…

fagartikkel

Fem ferske innsikter om norske forbrukertrender 2022-2024

Bekymring og utrygghet endrer forbrukeratferden. Hvilke nye trender vil prege norske forbrukere de neste tre til fem årene?

fagartikkel

God innsikt og strategi hjalp Bufdir til å bli årets markedsfører

31. mars ble Bufdir kåret til årets markedsfører av Markedsføringsforeningen i Oslo for kampanjen “Tusen spørsmål til de tusen hjem”.

fagartikkel

Nytt om navn våren 2022

Det rører seg i bransjen. Her får du noen av de siste bevegelsene, og nye navn hos Bauer Media, Kantar, Los…

jobb-karriere

Ung i dag

Vi inviterte 3. mars til webinar om den unge målgruppen. Vi fikk høre om hvordan det er å være ung i…

bransjenytt

4 elementer som bygger merkevarer med særpreg

Ipsos har utviklet en ny tilnærming til å identifisere og forstå merkevarers særegne kjennetegn.

fagartikkel

Vi tar alle feil – iblant

Har du fått et overraskende resultat? Som markedsanalytikere kan vi oppleve både falske positive og falske negative svar. Anders M. Mamen…

fagartikkel

En ny måte å navigere i det digitale landskapet på

Diar lanserer ny kampanjemåling og har ett tydelig råd til alle som vil finne riktig vei i datatåken.

fagartikkel

Hvordan utvikle og implementere CX-strategi?

De fleste forstår viktigheten av å skape gode kundeopplevelser. Likevel er det fortsatt mange som ikke ser kompleksiteten av å jobbe…

fagartikkel

De unges partistemmegivning i valgomatens era

Valgomater er den enkeltfaktoren som er nest mest avgjørende for hvilket parti de yngste velgerne stemte på ved stortingsvalget i 2021.

tema-artikkel