Aktuelt

Alle bransjenyttfagartikkeljobb-karriereteknlogitema-artikkel

Bedre oppmerksomhet med kunstig intelligens

Mediebransjens oppmerksomhet på reklameoppmerksomhet har økt de siste par årene. Dette skyldes flere ting. For det første skyldes det at folks…

fagartikkel

«4 i baren»

Vi snakket med fire av deltakerne på Strategidagen 2022 og fikk deres umiddelbare inntrykk. Se video her.

bransjenytt

Slik var Strategidagen 2022: Raus kunnskapsdeling og gode råd fra dyktige folk!

Torsdag 8. september gikk Strategidagen 2022 av stabelen for andre gang og for første gang fysisk. Det ble en ettermiddag med…

bransjenytt

Hva skjer’a?

Analysen har tatt en prat med to av mediebyråene for å høre hvordan de har det og hvordan de forbereder seg…

bransjenytt

Et øyeblikk er alt hjernen trenger for å se og tolke en reklame

Når folk skroller på telefonen er det kun 400 millisekund som skal til for å legge merke til en reklame. Etter…

fagartikkel

Analysens sommerprat – del 2

Sommeren har definitivt tatt over etter våren, det går mot den rolige tiden av året og de aller fleste har en…

bransjenytt

Analysens sommerprat – del 1

Sommeren har definitivt tatt over etter våren, det går mot den rolige tiden av året og de aller fleste har en…

bransjenytt

Ett intervju gir mer innsikt enn 1000 respondenter

Anna Kirah har lang erfaring som designantropolog og psykolog, og er opptatt av at innsikt i andre menneskers behov skjer ved…

fagartikkel

Segmenteringsutfordringer

- Det er få ting i markedsanalysefaget som er så lett i teorien og så vanskelig i praksis som segmentering, skriver…

fagartikkel, tema-artikkel

– Jeg elsker allsidigheten i det å jobbe med markedsanalyse

Her kan du bli litt bedre kjent med et av medlemmene i Strategi- og analyseforeningen og senior markedsanalytiker i Telenor, Ingrid…

bransjenytt, jobb-karriere

Solo mot Cola – David mot Goliat

I de siste årene har det blitt stadig vanskeligere å ta markedsandeler i bruskategorien, samtidig som Cola-gigantene fortsetter å øke. Appelsinbrusen…

fagartikkel

Fem ferske innsikter om norske forbrukertrender 2022-2024

Bekymring og utrygghet endrer forbrukeratferden. Hvilke nye trender vil prege norske forbrukere de neste tre til fem årene?

fagartikkel