Aktuelt

Alle bransjenyttfagartikkeljobb-karriereteknlogitema-artikkel

Segmenteringsutfordringer

- Det er få ting i markedsanalysefaget som er så lett i teorien og så vanskelig i praksis som segmentering, skriver…

fagartikkel, tema-artikkel

Solo mot Cola – David mot Goliat

I de siste årene har det blitt stadig vanskeligere å ta markedsandeler i bruskategorien, samtidig som Cola-gigantene fortsetter å øke. Appelsinbrusen…

fagartikkel

Fem ferske innsikter om norske forbrukertrender 2022-2024

Bekymring og utrygghet endrer forbrukeratferden. Hvilke nye trender vil prege norske forbrukere de neste tre til fem årene?

fagartikkel

God innsikt og strategi hjalp Bufdir til å bli årets markedsfører

31. mars ble Bufdir kåret til årets markedsfører av Markedsføringsforeningen i Oslo for kampanjen “Tusen spørsmål til de tusen hjem”.

fagartikkel

4 elementer som bygger merkevarer med særpreg

Ipsos har utviklet en ny tilnærming til å identifisere og forstå merkevarers særegne kjennetegn.

fagartikkel

Vi tar alle feil – iblant

Har du fått et overraskende resultat? Som markedsanalytikere kan vi oppleve både falske positive og falske negative svar. Anders M. Mamen…

fagartikkel

En ny måte å navigere i det digitale landskapet på

Diar lanserer ny kampanjemåling og har ett tydelig råd til alle som vil finne riktig vei i datatåken.

fagartikkel

Hvordan utvikle og implementere CX-strategi?

De fleste forstår viktigheten av å skape gode kundeopplevelser. Likevel er det fortsatt mange som ikke ser kompleksiteten av å jobbe…

fagartikkel

Presset kapasitet hos mediene:

- Tvinger annonsører til å planlegge langsiktig. Buying Director i Starcom, Dag Ormåsen, mener norske annonsører bør forberede seg på langsiktig…

fagartikkel

Grønn handlingslammelse? Du er ikke alene

Her får du fire gode tips for virksomheter som søker å komme i gang med en lønnsom og bærekraftig omstilling.

fagartikkel

Det er kanskje ikke så tilfeldig som du tror?

Hva betyr det at noe er tilfeldig?

fagartikkel

TINEs kamp for behovsbasert innovasjon, produktutvikling og kommunikasjon

Her kan du lese mer om hvordan TINE har satt fokus på forbrukerbehov som bryter opp produktinngang.

fagartikkel