Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Sommerpraten 2025

I anledning sommeren har vi tatt en prat med noen av medlemmene våre for å bli litt bedre kjent med dem.…

Bransjestemmer

Tall, tillit og treffsikkerhet: Hvorfor høy datakvalitet er avgjørende i markedsundersøkelser

Per Olav Ramstad, adm. dir. i Norstat Norge, om viktigheten av høy datakvalitet i markedsundersøkelser.

Bransjestemmer

Likhet, skeivhet og statistikk i analysebransjen

Det er Pride-måned. En tid for kjærlighet, inkludering og mangfold. Det er også en anledning til å reflektere: Hvordan står det…

Bransjestemmer, Tema-artikkel

Faglige bobler med Diplom-Is

Lær om den vellykkede Gullpinne-kampanjen til Diplom-IS

Bransjestemmer, Fagartikkel, Tema-artikkel

Strategidagen 2025: Når verden endrer seg – må strategi få bein å gå på

Strategidagen ble i år arrangert for femte gang, og samlet rundt 80 deltakere på Deichman Bjørvika – ledere, strateger og fagfolk…

Bransjestemmer

Norges demografiske fremtid: Mangfoldig innsikt

I kvalitative metoder er svarene og analysene vi gjør helt avhengige av hvem vi snakker med. I ethvert kvalitativt prosjekt må…

Bransjestemmer, Tema-artikkel

Lene Leikvoll om ledelse, Kantar og bransjens fremtid

Kantar-leder Lene Leikvoll gjester Lederliv, og snakker om analysebransjen, Djuice-exiten – og hvordan hun nærmest ble lurt inn i sjefsstolen. Her…

Bransjestemmer, Jobb-karriere

Hva driver merkevarevekst? Et komplekst landskap for CMO-er

Markedsføringsledere (CMO-er) står overfor en krevende utfordring: Hva er de mest effektive strategiene for å drive merkevarevekst? Dette spørsmålet har vært…

Bransjestemmer, Fagartikkel, Tema-artikkel

Derfor lanserer TINE den grønne melka

- En utrolig viktig og spennende lansering for TINE, sier Amna Qureshi Miltvedt i TINE.

Bransjestemmer, Tema-artikkel

Hvor står analysebransjen nå? En ærlig samtale mellom den aller første vinneren og fjorårets vinner av «Årets markedsanalytiker».

Hvert år deler Strategi- og analyseforeningen ut prisen Årets markedsanalytiker. Prisen deles ut på Analysedagen (MAD) og skal blant annet gå…

Bransjestemmer, Jobb-karriere

Derfor bør du pusle oftere

Det gjør deg faktisk til en bedre strateg og analytiker!

Bransjestemmer, Jobb-karriere

Slik lykkes du med strategisk merkevareposisjonering

Hvordan kan du posisjonere merkevaren din for å skape konkurransefortrinn? Riktig posisjoneringsanalyse kan hjelpe deg å forstå kundenes behov og styrke…

Bransjestemmer, Fagartikkel, Tema-artikkel