Strategidagen 2025: Når verden endrer seg – må strategi få bein å gå på
Strategidagen ble i år arrangert for femte gang, og samlet rundt 80 deltakere på Deichman Bjørvika – ledere, strateger og fagfolk…
Bransjestemmer
Strategidagen ble i år arrangert for femte gang, og samlet rundt 80 deltakere på Deichman Bjørvika – ledere, strateger og fagfolk…
Bransjestemmer
I kvalitative metoder er svarene og analysene vi gjør helt avhengige av hvem vi snakker med. I ethvert kvalitativt prosjekt må…
Bransjestemmer, Tema-artikkel
Kantar-leder Lene Leikvoll gjester Lederliv, og snakker om analysebransjen, Djuice-exiten – og hvordan hun nærmest ble lurt inn i sjefsstolen. Her…
Bransjestemmer, Jobb-karriere
Markedsføringsledere (CMO-er) står overfor en krevende utfordring: Hva er de mest effektive strategiene for å drive merkevarevekst? Dette spørsmålet har vært…
Bransjestemmer, Fagartikkel, Tema-artikkel
- En utrolig viktig og spennende lansering for TINE, sier Amna Qureshi Miltvedt i TINE.
Bransjestemmer, Tema-artikkel
Hvert år deler Strategi- og analyseforeningen ut prisen Årets markedsanalytiker. Prisen deles ut på Analysedagen (MAD) og skal blant annet gå…
Bransjestemmer, Jobb-karriere
Det gjør deg faktisk til en bedre strateg og analytiker!
Bransjestemmer, Jobb-karriere
Hvordan kan du posisjonere merkevaren din for å skape konkurransefortrinn? Riktig posisjoneringsanalyse kan hjelpe deg å forstå kundenes behov og styrke…
Bransjestemmer, Fagartikkel, Tema-artikkel
Hva tenker vi egentlig om året som har gått, og hvilke planer og håp har vi for året som kommer? Vi…
Bransjestemmer
Som antropolog har jeg alltid vært skeptisk til metoder som JTBD. Å starte et prosjekt med faste rammer, post-it-lapper og definerte…
Bransjestemmer, Fagartikkel, Teknologi
Starten på et nytt år er alltid spennende, det er blanke ark og nye muligheter, en ny start - også for…
Bransjestemmer
- En morsom politisk pulsmåling på markedsanalysebransjen
Bransjestemmer