Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Strategidagen 2025: Når verden endrer seg – må strategi få bein å gå på

Strategidagen ble i år arrangert for femte gang, og samlet rundt 80 deltakere på Deichman Bjørvika – ledere, strateger og fagfolk…

Bransjestemmer

Norges demografiske fremtid: Mangfoldig innsikt

I kvalitative metoder er svarene og analysene vi gjør helt avhengige av hvem vi snakker med. I ethvert kvalitativt prosjekt må…

Bransjestemmer, Tema-artikkel

Lene Leikvoll om ledelse, Kantar og bransjens fremtid

Kantar-leder Lene Leikvoll gjester Lederliv, og snakker om analysebransjen, Djuice-exiten – og hvordan hun nærmest ble lurt inn i sjefsstolen. Her…

Bransjestemmer, Jobb-karriere

Hva driver merkevarevekst? Et komplekst landskap for CMO-er

Markedsføringsledere (CMO-er) står overfor en krevende utfordring: Hva er de mest effektive strategiene for å drive merkevarevekst? Dette spørsmålet har vært…

Bransjestemmer, Fagartikkel, Tema-artikkel

Derfor lanserer TINE den grønne melka

- En utrolig viktig og spennende lansering for TINE, sier Amna Qureshi Miltvedt i TINE.

Bransjestemmer, Tema-artikkel

Hvor står analysebransjen nå? En ærlig samtale mellom den aller første vinneren og fjorårets vinner av «Årets markedsanalytiker».

Hvert år deler Strategi- og analyseforeningen ut prisen Årets markedsanalytiker. Prisen deles ut på Analysedagen (MAD) og skal blant annet gå…

Bransjestemmer, Jobb-karriere

Derfor bør du pusle oftere

Det gjør deg faktisk til en bedre strateg og analytiker!

Bransjestemmer, Jobb-karriere

Slik lykkes du med strategisk merkevareposisjonering

Hvordan kan du posisjonere merkevaren din for å skape konkurransefortrinn? Riktig posisjoneringsanalyse kan hjelpe deg å forstå kundenes behov og styrke…

Bransjestemmer, Fagartikkel, Tema-artikkel

Nyttårsstatistikk: Slik opplevde vi 2024 og hva vi ser frem til i 2025

Hva tenker vi egentlig om året som har gått, og hvilke planer og håp har vi for året som kommer? Vi…

Bransjestemmer

Jobs-to-be-done i kombinasjon med AI: Effektivitet i kvalitative analyser

Som antropolog har jeg alltid vært skeptisk til metoder som JTBD. Å starte et prosjekt med faste rammer, post-it-lapper og definerte…

Bransjestemmer, Fagartikkel, Teknologi

Godt nytt år! Velkommen til et spennende 2025 med SAF

Starten på et nytt år er alltid spennende, det er blanke ark og nye muligheter, en ny start - også for…

Bransjestemmer

Hva stemmer norske markedsanalytikere?

- En morsom politisk pulsmåling på markedsanalysebransjen

Bransjestemmer