Segmenteringsutfordringer – del 4
Segmentering må brukes for å ha verdi.
fagartikkel, tema-artikkel
Segmentering må brukes for å ha verdi.
fagartikkel, tema-artikkel
Har du en god segmenteringsmodell?
fagartikkel, tema-artikkel
Hvilken segmenteringsmodell bør du velge?
fagartikkel, tema-artikkel
- Det er få ting i markedsanalysefaget som er så lett i teorien og så vanskelig i praksis som segmentering, skriver…
fagartikkel, tema-artikkel
Valgomater er den enkeltfaktoren som er nest mest avgjørende for hvilket parti de yngste velgerne stemte på ved stortingsvalget i 2021.
tema-artikkel
Hvordan spør vi om kjønn? Spørsmålet dukker opp stadig oftere i møter med oppdragsgivere, respondenter og kolleger. Tilbakemeldingene, og refleksjonene, varierer…
tema-artikkel
Stadig flere merkevarer ønsker å lage en samlet strategi på tvers av kontaktpunkt som er digitale, fysiske, betalte, fortjente og eide.
tema-artikkel
- Ingenting dreper ideer som dårlig feedback. Derfor er det lurt å tenke over hvordan du tar imot nye ideer -…
tema-artikkel
"Alle" toppledere snakker om det. Analysebyråene kappes om å komme med nye rapporter om det. Men kanskje burde vi snakke mindre…
tema-artikkel
Analyser kan spille en stor eller liten rolle i strategiutvikling. Utfordringen til mange analysemiljøer er at de ofte har en begrenset…
tema-artikkel
Strategi er en langsiktig plan hjelper virksomheten til å nå sine mål og ta valg under usikkerhet ved hjelp av en…
fagartikkel, tema-artikkel
Ved hjelp av store mengder data, prediksjonsmodeller, maskinlæring og kunstig intelligens burde vi kjenne kundene våre bedre enn noen gang før.…
tema-artikkel