Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Når AI bygger verktøyene selv

I årevis har virksomheter bygget tung datainfrastruktur, produsert rapporter og investert i avanserte modeller, men uten at gevinstene har stått i…

Fagartikkel, Teknologi, Tema-artikkel

KI gjør segmentene levende

Segmentering er verdifullt, men ofte tungt å bruke i praksis. I Telenor har man tatt et uvanlig grep for å gjøre…

Fagartikkel, Teknologi, Tema-artikkel

Organisatorisk mot – nøkkelen til innovasjonssuksess

Hvorfor stopper innovasjon opp, selv i organisasjoner som sitter på både data, kompetanse og gode intensjoner? Under Analysedagen 2025 tok Ina…

Fagartikkel, Tema-artikkel

Fakta i en AI-verden

Hva skjer når kunstig intelligens både skaper og sprer innhold – og samtidig skal hjelpe oss å avdekke hva som faktisk…

Teknologi, Tema-artikkel

Opptak fra seminaret: KI i markedsanalyse

Fikk du ikke anledning til å delta på frokostseminaret 22. oktober? Hvis du er medlem får du nå en ny mulighet…

Teknologi, Tema-artikkel

Er du rystet eller rustet til at håndtere fremtiden?

2025 markerer, at vi nu er halvvejs igennem 2020’erne. De første fem år har været præget af uro på alle planer…

Tema-artikkel

Folks medievaner 2025: Fragmentering, oppmerksomhet og tillit

Seminaret «Folks medievaner 2025» samlet analysebransjen til en formiddag med åtte spennende og høyaktuelle innlegg om utvikling i nordmenns medievaner. Noen…

Bransjenytt, Tema-artikkel

Verian «vant valget» med årets laveste avvik

Vi har snakket med Ole Fredrik Ugland, forskningsleder på politikk og velgeratferd i Verian, om hva han tenker om resultatene.

Bransjenytt, Fagartikkel, Tema-artikkel

Likhet, skeivhet og statistikk i analysebransjen

Det er Pride-måned. En tid for kjærlighet, inkludering og mangfold. Det er også en anledning til å reflektere: Hvordan står det…

Bransjestemmer, Tema-artikkel

Faglige bobler med Diplom-Is

Lær om den vellykkede Gullpinne-kampanjen til Diplom-IS

Bransjestemmer, Fagartikkel, Tema-artikkel

De unge verner om den dyrebare, eksklusive tiden sin – som fortsatt domineres av sosiale medier.

Den 5. juni lanserte Kantar Media årets Medietrender Ung (15-24 år). Selv om vi vet at de unge bruker mye tid…

Bransjenytt, Tema-artikkel

Norges demografiske fremtid: Mangfoldig innsikt

I kvalitative metoder er svarene og analysene vi gjør helt avhengige av hvem vi snakker med. I ethvert kvalitativt prosjekt må…

Bransjestemmer, Tema-artikkel