Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Interbuss: Nordmenns internettvaner gjennom tidene

Hvis det er noe som virkelig har skutt fart og gått gjennom en enorm utvikling, er det nordmenns medievaner. Hvordan så…

Fagartikkel, Tema-artikkel

Slik lykkes du med strategisk merkevareposisjonering

Hvordan kan du posisjonere merkevaren din for å skape konkurransefortrinn? Riktig posisjoneringsanalyse kan hjelpe deg å forstå kundenes behov og styrke…

Bransjestemmer, Fagartikkel, Tema-artikkel

Barn som målgruppe: Tre råd

Som kvantitative analytikere er vi vant til å jobbe med ganske faste målgrupper. Ofte et landsrepresentativt utvalg, og sjeldent så mye…

Fagartikkel, Tema-artikkel

Julestatistikk som setter deg i stemning

Julen er en tid full av tradisjoner, forventninger og minner. Enten du er en av dem som bygger pepperkakehus med hele…

Tema-artikkel

Hvordan blir årets julehandel?

Nordmenn går en lysere førjulstid i møte, med økt kjøpekraft og optimisme. Men hvor mye penger kommer nordmenn til å bruke…

Bransjenytt, Tema-artikkel

Fra ZERoh! til suksess på 11 år!

Lerum har i 11 år jobbet systematisk med innsikt, innovasjon og utvikling av nye merkevarer for å gjøre ZERoh! til en…

Tema-artikkel

Finansiell inkludering i bank – det handler om å se og forstå

Over én million mennesker i Norge er innvandrere eller norskfødte med innvandrerbakgrunn. Hvordan opplever disse møtet med norske banker? Fra en…

Bransjestemmer, Fagartikkel, Tema-artikkel

Syntetiske data: en suksesshistorie fra NAV

På Analysedagen fortalte Anders Marstrander fra NAV og Aileen Hay fra twoday hvordan de har utviklet og implementert syntetiske data i…

Fagartikkel, Tema-artikkel

AI og menneskers rolle i kvalitativ forskning

Rollo McIntyre, leder for innovasjon i kvalitativ metode hos Ipsos Global, delte erfaringer med bruk av AI på Analysedagen 7. november.

Fagartikkel, Teknologi, Tema-artikkel

Fra fokusgruppe til målgruppe: Hvor “representative” er kvalitative funn?

Marjan Nadim fra Institutt for samfunnsforskning utforsker hvordan kvalitativ forskning kan sikre logisk generaliserbare innsikter, og hvordan disse funnene kan overføres…

Fagartikkel, Tema-artikkel

Skann og betal

– På Analysedagen fikk vi presentert REMA 1000s erfaringer med å drive innovasjon i norske dagligvarebutikker

Tema-artikkel

Velferdssamfunnet mot vippepunktet?

- Hvordan statistikk kan sette dagsorden for Norges fremtid. På Analysedagen 7. november fyrte Ulf Andersen fra NAV opp med et…

Bransjestemmer, Tema-artikkel