Syntetiske data: en suksesshistorie fra NAV
På Analysedagen fortalte Anders Marstrander fra NAV og Aileen Hay fra twoday hvordan de har utviklet og implementert syntetiske data i…
Fagartikkel, Tema-artikkel
På Analysedagen fortalte Anders Marstrander fra NAV og Aileen Hay fra twoday hvordan de har utviklet og implementert syntetiske data i…
Fagartikkel, Tema-artikkel
Rollo McIntyre, leder for innovasjon i kvalitativ metode hos Ipsos Global, delte erfaringer med bruk av AI på Analysedagen 7. november.
Fagartikkel, Teknologi, Tema-artikkel
Marjan Nadim fra Institutt for samfunnsforskning utforsker hvordan kvalitativ forskning kan sikre logisk generaliserbare innsikter, og hvordan disse funnene kan overføres…
Fagartikkel, Tema-artikkel
– På Analysedagen fikk vi presentert REMA 1000s erfaringer med å drive innovasjon i norske dagligvarebutikker
Tema-artikkel
- Hvordan statistikk kan sette dagsorden for Norges fremtid. På Analysedagen 7. november fyrte Ulf Andersen fra NAV opp med et…
Bransjestemmer, Tema-artikkel
Høsten er rett rundt hjørnet og det kickstartet Kantar Media med en oppsummering av den årlige Medietrender Ung rapporten (15-24 år).…
Tema-artikkel
TikTok har på rekordtid blitt et fenomen. Det kinesiske sosiale nettverket er en plattform for underholdning og informasjon, men er i…
Fagartikkel, Tema-artikkel
TV2.no har raskt blitt en av Norges største nyhetskontoer på TikTok, men hvordan jobber de aktivt med å øke tilliten hos…
Fagartikkel, Tema-artikkel
Kirken har vært en sentral sosial, kulturell og åndelig møteplass i norske lokalsamfunn i nesten 1000 år. I nyere tid har…
Fagartikkel, Tema-artikkel
Bokanmeldelse
Bransjestemmer, Tema-artikkel
Når merkevarer snakker om bærekraft, påvirker det forbrukernes forventninger til kvalitet, effektivitet og mer til. Det er ikke alltid det påvirker…
Fagartikkel, Tema-artikkel
Alle markedsføringstiltak er en form for investering. Investering i form av penger, tid eller andre ressurser. Når vi investerer ønsker vi…
Fagartikkel, Tema-artikkel