Aktuelt

Alle bransjenyttBransjestemmerfagartikkeljobb-karriereteknlogitema-artikkel

Årets markedsanalytiker: Pål Listuen

Pål Listuen har jobbet i bransjen siden tidlig på 90 tallet, og har hele tiden vært en svært synlig person. På…

bransjenytt, jobb-karriere

Hva skjer’a?

Analysen har tatt en prat med André Thorsen, partner og leder i mediebyrået Atyp.

bransjenytt

Kraftig vekst i markedsanalysebransjen fra 2020 til 2021!

Virkes årlige omsetningsstatistikk for markedsanalysebransjen viser en økning på 8 % fra 2020 til 2021 for analysebyråene, etter to år med…

bransjenytt

På vei ut døra med Nina Kulås

Les hva den nye direktøren i Norsk Kulturråd kommer til å savne mest, og minst, fra markedsanalysebransjen.

bransjenytt, jobb-karriere

Nominér til Årets Markedsanalytiker og Årets Talent 2022 – frist 26/10

Analysedagen 2022 går av stabelen 3. november i år og det skal selvsagt deles ut priser! Vi ønsker din hjelp til…

bransjenytt, jobb-karriere

Segmenteringsutfordringer – del 2

Hvilken segmenteringsmodell bør du velge?

fagartikkel, tema-artikkel

Bli Hørt! – livesendt podkast fra Folks Medievaner

På Folks Medievaner 29. september ble det gjennomført en livesending av Bauer Medias podkastserie Bli Hørt! Her får du Lise Lillevold…

bransjenytt

Bedre oppmerksomhet med kunstig intelligens

Mediebransjens oppmerksomhet på reklameoppmerksomhet har økt de siste par årene. Dette skyldes flere ting. For det første skyldes det at folks…

fagartikkel

«4 i baren»

Vi snakket med fire av deltakerne på Strategidagen 2022 og fikk deres umiddelbare inntrykk. Se video her.

bransjenytt

Slik var Strategidagen 2022: Raus kunnskapsdeling og gode råd fra dyktige folk!

Torsdag 8. september gikk Strategidagen 2022 av stabelen for andre gang og for første gang fysisk. Det ble en ettermiddag med…

bransjenytt

Hva skjer’a?

Analysen har tatt en prat med to av mediebyråene for å høre hvordan de har det og hvordan de forbereder seg…

bransjenytt

Et øyeblikk er alt hjernen trenger for å se og tolke en reklame

Når folk skroller på telefonen er det kun 400 millisekund som skal til for å legge merke til en reklame. Etter…

fagartikkel