Aktuelt

Alle bransjenyttfagartikkeljobb-karriereteknlogitema-artikkel

Kjønn har ikke to streker under svaret

Hvordan spør vi om kjønn? Spørsmålet dukker opp stadig oftere i møter med oppdragsgivere, respondenter og kolleger. Tilbakemeldingene, og refleksjonene, varierer…

tema-artikkel

Presset kapasitet hos mediene:

- Tvinger annonsører til å planlegge langsiktig. Buying Director i Starcom, Dag Ormåsen, mener norske annonsører bør forberede seg på langsiktig…

fagartikkel

Grønn handlingslammelse? Du er ikke alene

Her får du fire gode tips for virksomheter som søker å komme i gang med en lønnsom og bærekraftig omstilling.

fagartikkel

Det er kanskje ikke så tilfeldig som du tror?

Hva betyr det at noe er tilfeldig?

fagartikkel

God jul og godt nytt år!

Før vi går inn i selveste juleuken og snart lar roen senke seg, vil vi i Strategi og analyseforeningen benytte anledningen…

bransjenytt

TINEs kamp for behovsbasert innovasjon, produktutvikling og kommunikasjon

Her kan du lese mer om hvordan TINE har satt fokus på forbrukerbehov som bryter opp produktinngang.

fagartikkel

Kantar i Norge fyller 75 år

Dagen ble feiret med bursdagsfest. Bli litt bedre kjent med jubilanten her.

bransjenytt

Forever UNG?

For tredje år på rad slapp Opinion i slutten av oktober sin UNG-rapport, denne gangen UNG2022. Her får du noen få…

bransjenytt

Profilintervju: Øivind Due Trier

- Ikke spør hva foreningen kan gjøre for deg, men spør hva du kan gjøre for foreningen! Det er mottoet til…

bransjenytt

Årets verdige prisvinnere!

Analysedagen er også dagen for prisdryss.

bransjenytt

Dette husker vi best fra Analysedagen 2021

Torsdag 4. november var det endelig duket for årets versjon av Analysedagen på Vulkan Arena, med en påfølgende etterlengtet jubileumsfest!

bransjenytt

Nytt om navn høsten 2021

Det rører seg i bransjen. Her får du noen av de siste bevegelsene, og nye navn hos Ipsos, Kantar, Norstat, Opinon…

bransjenytt, jobb-karriere