Annonse

Advertisement

Årets markedsanalytiker: Ina Stølen

Ina har i over 20 år arbeidet aktivt med markedsanalyse, hun holder en rekke foredrag og underviser på høyskoler og universiteter - innsikt står alltid sentralt. På Analysedagen mottok hun den gjeve prisen Årets markedsanalytiker

Personer som mottar denne prisen skal tilfredsstille noen eller alle disse kriteriene:

  • Ha en aktiv profesjon hvor markedsanalytisk virksomhet står sentralt og som kan dokumenteres gjennom senere år
  • På en aktiv måte ha fremmet bruken av markedsanalyse
  • På en aktiv måte ha fremmet bruken av markedsanalyse som fag innen utdanningsinstitusjon
  • Ha utviklet kjennskap og forståelse til markedsanalyse

Ina har i over 20 år arbeidet aktivt med markedsanalyse, særlig med kvalitativ analyse og merkevareanalyse. I de siste årene har hun også arbeidet med strategi og bruker innsikt aktivt i strategiprosesser. Ina fremsnakker bruk av markedsanalyse aktivt via sosiale medier, særlig LinkedIN, hvor hun gir tips og råd om hvordan innsikt kan og bør brukes. Sammen med professorer på NHH har Ina etablert en norsk modell for måling av merkeassosiasjoner, BrandMap.

Ina driver et lite selskap i Bergen, men har hjulpet mange sterke merkevarer med innsikt, som Ringnes, Mills, Nordea, Tryg, TV2, Rema1000 m.fl. I tillegg er hun en svært kjent figur i Bergen og har bistått flere av Vestlandets største merkevarer som Bulder Bank, Sparebanken Vest, Isbjørn Is, Fjordkraft, Den Nationale Scene, KODE m.fl.

Hun holder også en rekke foredrag, inkludert undervisning på høyskoler og universiteter, hvor innsikt alltid står sentralt. Samt hun har i flere år drevet en podcast hvor hun intervjuer personer om strategi og innsikt.

Det er på høy tid at foreningen anerkjenner arbeidet Ina har gjort for innsikt i en årrekke. Med denne prisen får Vestlandet også sin første Årets Markedsanalytiker!

Vi gratulerer Årets markedsanalytiker!

Tidligere Årets markedsanalytikere:

2022 Pål Listuen
2021 Anita Lynne
2020 Sunneva Kilsti
2019 Vidar Pedersen
2018 Marius Torsvik
2017 Anders Hovde
2016 Maria Heimisdottir Brennodden
2015 Tor Erik Jørgensen
2014 Anders Mamen
2013 Kristian Tolonen
2012 Ivar Kroghrud
2011 Ragnhild Silkoset
2010 Knut-Arne Futsæter
2009 Oddveig Telle
2008 Ole Petter Nyhaug
2007 John Lauring Pedersen
2006 Ingvar Sandvik
2005 Erik Dalen
2004 Ole Martin Andersen
2003 Are Kværk
2002 Ottar Hellevik
2001 Leif Henrik Husom
2000 Ola Gaute Aas Askheim
1999 Fred Selnes
1998 Harald Sørgaard Djupvik

Annonse

Advertisement

Annonse

Advertisement

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Lene Leikvoll om ledelse, Kantar og bransjens fremtid

Kantar-leder Lene Leikvoll gjester Lederliv, og snakker om analysebransjen, Djuice-exiten – og hvordan hun nærmest ble lurt inn i sjefsstolen. Her…

Bransjestemmer, Jobb-karriere

Strategiprisen 2025: Hvem setter standarden og fortjener anerkjennelsen som Norges skarpeste strateg?

Strategi- og analyseforeningen i Norge introduserer nå “Strategiprisen” – en prestisjetung utmerkelse som vil hedre de mest fremragende strategiske hodene i…

Bransjenytt

Hvor står analysebransjen nå? En ærlig samtale mellom den aller første vinneren og fjorårets vinner av «Årets markedsanalytiker».

Hvert år deler Strategi- og analyseforeningen ut prisen Årets markedsanalytiker. Prisen deles ut på Analysedagen (MAD) og skal blant annet gå…

Bransjestemmer, Jobb-karriere