Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

På vei ut døra med Nina Kulås

Les hva den nye direktøren i Norsk Kulturråd kommer til å savne mest, og minst, fra markedsanalysebransjen.

Bransjenytt, Jobb-karriere

Nominér til Årets Markedsanalytiker og Årets Talent 2022 – frist 26/10

Analysedagen 2022 går av stabelen 3. november i år og det skal selvsagt deles ut priser! Vi ønsker din hjelp til…

Bransjenytt, Jobb-karriere

Segmenteringsutfordringer – del 2

Hvilken segmenteringsmodell bør du velge?

Fagartikkel, Tema-artikkel

Bli Hørt! – livesendt podkast fra Folks Medievaner

På Folks Medievaner 29. september ble det gjennomført en livesending av Bauer Medias podkastserie Bli Hørt! Her får du Lise Lillevold…

Bransjenytt

Bedre oppmerksomhet med kunstig intelligens

Mediebransjens oppmerksomhet på reklameoppmerksomhet har økt de siste par årene. Dette skyldes flere ting. For det første skyldes det at folks…

Fagartikkel

“4 i baren”

Vi snakket med fire av deltakerne på Strategidagen 2022 og fikk deres umiddelbare inntrykk. Se video her.

Bransjenytt

Slik var Strategidagen 2022: Raus kunnskapsdeling og gode råd fra dyktige folk!

Torsdag 8. september gikk Strategidagen 2022 av stabelen for andre gang og for første gang fysisk. Det ble en ettermiddag med…

Bransjenytt

Hva skjer’a?

Analysen har tatt en prat med to av mediebyråene for å høre hvordan de har det og hvordan de forbereder seg…

Bransjenytt

Et øyeblikk er alt hjernen trenger for å se og tolke en reklame

Når folk skroller på telefonen er det kun 400 millisekund som skal til for å legge merke til en reklame. Etter…

Fagartikkel

Analysens sommerprat – del 2

Sommeren har definitivt tatt over etter våren, det går mot den rolige tiden av året og de aller fleste har en…

Bransjenytt

Analysens sommerprat – del 1

Sommeren har definitivt tatt over etter våren, det går mot den rolige tiden av året og de aller fleste har en…

Bransjenytt

Ett intervju gir mer innsikt enn 1000 respondenter

Anna Kirah har lang erfaring som designantropolog og psykolog, og er opptatt av at innsikt i andre menneskers behov skjer ved…

Fagartikkel