Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Sterk profil skal fortsette Epinions vekst i Norge

Cecilie Kløvstad tiltrådte 1. april som daglig leder for Epinion i Norge. Cecilie kommer fra en stilling som leder i TNS…

Bransjenytt

Big data i praksis – fra annonsevisninger til mennesker

Schibsted og Norstat har slått kreftene sammen, og har i løpet av de siste årene utviklet en teknologisk løsning for målgruppe-validering…

Bransjenytt

Kiwi kåret til vinner av Nielsens Merkestyrkepris!

Nielsen Merkestyrkepris ble under Nielsen-konferansen 18. mars 2015 utdelt for 21. gang, og gikk i denne gang til Kiwi. Juryen har bestått…

Bransjenytt

Nytt om navn: 2-2015

De siste bevegelsene i bransjen. Nye navn og folk flytter på seg innen analyse, hos Norstat, Ipsos MMI, Carat og Dagens…

Bransjenytt

Hva skal annonsørene gjøre når forbruker ikke lenger vil se reklamen?

Vi har lenge hørt at medievanene endrer seg raskt men at det skulle skje så brått hadde jeg aldri trodd.

Bransjenytt

Ipsos omorganiserer i Skandinavia

For ytterligere å styrke sin posisjon i Skandinavia, restrukturerer Ipsos virksomheten og etablerer «Ipsos Nordic» som én integrert organisasjon. Hensikten er…

Bransjenytt

Sommerportrettet: Christoffer Faack-Jacobsen

Det er sommer det er sol og det er søndag. Denne gamle viseslageren nynner analysens utsendte på vei nedover Tollbugata på…

Bransjenytt

Er markedspotensialet større enn markedsveksten?

Virkes årlige omsetningsindeks for markedsanalysebransjen tegner et bilde av en bransje med svak omsetningsutvikling. Fra 2013 til 2014 sank bransjens omsetning…

Bransjenytt

Været endrer klimaholdningene

FOTO: TERJE BORUD, terje@terjeborudfoto.no - Klimabarometeret 2015 reflekterer at stadig flere nordmenn merker klimaendringene på kroppen, i form av høyere temperaturer,…

Bransjenytt

Behavioral Economics – you should test that

Tirsdag 12. mai fikk vi et innblikk i hvordan atferdsøkonomi og – analyse kan brukes aktivt innen markedsanalysefaget. På frokostmøtet fikk…

Bransjenytt

Big Data – Personvern under press

Det følger mange utfordringer med Big Data knyttet til personvern og etterlevelse av regler. Hvilke føringer og retningslinjer foreligger fra Datatilsynet?…

Bransjenytt

Hva er Content Marketing praksis i Norge i dag?

Det ble et innholdsrikt frokostmøte hos NMF på KS Agenda i Vika 24. mars om hvordan byråer og annonsører jobber i…

Bransjenytt