TNS Gallup skifter navn til Kantar TNS

WPP-eide Kantar gjennomfører et omfattende endringsprosjekt for å bistå sinekunder enda mer effektivt med å skape vekst, se muligheter og løse utfordringer knyttet til markedsføring, medier og utviklingsarbeid.

Svein Roar Hult

Om forfatteren

Et viktig formål med prosjektet er at Kantars kunder skal få enklere tilgang til alle Kantars ressurser. Dette vil en oppnå gjennom økt samarbeid på tvers av alle Kantars selskaper og merkevarer.

For å støtte målsetningene om økt samarbeid og enklere tilgang til alle Kantars ressurser, vil Kantar-merkevarenes visuelle identitet harmoniseres. Et resultat av denne harmoniseringen, er at TNS Gallup skifter navn til Kantar TNS og får ny logo.

– Vi har i mange år representert Kantar Media i Norge. Ut fra ønsket om at Kantars ressurser skal være lett tilgjengelig for våre kunder, vil vi framover også representere Kantar Millward Brown. På lenger sikt vil det være aktuelt å representere flere Kantar-merkevarer i Norge, som Kantar Consulting, Kantar Public og Kantar Retail, uttaler Stein Aarland, adm. dir. i Kantar TNS.

Norsk Gallup, som er eid av Kantar TNS, vil videreføre sin virksomhet som spesialist innen datainnsamling, uten endringer i navnet.

 

 

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Påskepraten

Nå går vi lysere tider i møte og påsken er rett rundt neste sving. Vi i Analysen har tatt en prat…

Bransjenytt

Slik blir det nye Styret

Strategi- og analyseforeningen årsmøte gikk av stabelen 15 mars. Der fikk de som hadde møtt opp høre hvordan det siste året…

Bransjenytt

Avskjedsprat med Rachel Øverås

Rachel Øverås trer av etter 6 år som styreleder i Strategi- og analyseforeningen. Les hennes refleksjoner rundt tiden i foreningen her.

Bransjenytt