Connected Life

TNS er i innspurten med rapporteringen av årets utgave av Connected Life-undersøkelsen. Her analyseres betydningen av framvekst av online-kanaler for forbrukeratferden i 50 land, tilsvarende 90 % av verdens online befolkning.

Svein Roar Hult

Om forfatteren

Et viktig trekk ved utviklingen, er at ehandel øker i hele verden. Dette gjelder også for Norge, som allerede ligger helt i toppen av verdens land når det gjelder ehandel. Smarttelefonen er en viktig driver av denne utviklingen. Smarttelefonen øker både tilgjengelig-heten av produkter og tjenester og av betalingsløsninger.

Så kunne en kanskje tro at ehandel vil ta over for fysisk handel? Mye tyder på at dette ikke vil skje. I stedet blir skillet mellom online og offline handel mindre tydelig for forbrukerne. En forventer å kunne starte en kjøpsreise online og avslutte den offline, eller omvendt. Resultatene tyder på at sømløs multikanalhandel vil vinne over enkanalhandel i framtida.

eCommerce

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Reisen til julestemningen

Bransjens største juleentusiast, John Lauring Pedersen, har tatt tempen på årets julestemning.

bransjenytt

Nytt om navn høsten 2022

Det rører seg stadig i bransjen. Her får du noen av de siste bevegelsene, og nye navn hos Dentsu, Opinion, Kantar,…

bransjenytt, jobb-karriere

Hva er fremtiden for analysebransjen i Norge?

Oppsummering fra panelsamtalen på Analysedagen (MAD) 2022.

bransjenytt, Bransjestemmer, fagartikkel