Connected Life

TNS er i innspurten med rapporteringen av årets utgave av Connected Life-undersøkelsen. Her analyseres betydningen av framvekst av online-kanaler for forbrukeratferden i 50 land, tilsvarende 90 % av verdens online befolkning.

Svein Roar Hult

Om forfatteren

Et viktig trekk ved utviklingen, er at ehandel øker i hele verden. Dette gjelder også for Norge, som allerede ligger helt i toppen av verdens land når det gjelder ehandel. Smarttelefonen er en viktig driver av denne utviklingen. Smarttelefonen øker både tilgjengelig-heten av produkter og tjenester og av betalingsløsninger.

Så kunne en kanskje tro at ehandel vil ta over for fysisk handel? Mye tyder på at dette ikke vil skje. I stedet blir skillet mellom online og offline handel mindre tydelig for forbrukerne. En forventer å kunne starte en kjøpsreise online og avslutte den offline, eller omvendt. Resultatene tyder på at sømløs multikanalhandel vil vinne over enkanalhandel i framtida.

eCommerce

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

«4 i baren»

Vi snakket med fire av deltakerne på Strategidagen 2022 og fikk deres umiddelbare inntrykk. Se video her.

bransjenytt

Slik var Strategidagen 2022: Raus kunnskapsdeling og gode råd fra dyktige folk!

Torsdag 8. september gikk Strategidagen 2022 av stabelen for andre gang og for første gang fysisk. Det ble en ettermiddag med…

bransjenytt

Hva skjer’a?

Analysen har tatt en prat med to av mediebyråene for å høre hvordan de har det og hvordan de forbereder seg…

bransjenytt