Line Skjønneborg – er ansatt som Client Executive i Nielsen Ad Intel. Hun er utdannet innen marketing og kommunikasjon fra BI. Line har mer enn 10 års erfaring fra mediebransjen, både innen analyse, medierådgivning og salg. Hun har tidligere arbeidet i selskaper som Ipsos MMI, MEC, Discovery Networks Norway (TVNorge) og Aller.
Jon Hofgaard – er ansatt som Senior Client Manager i Nielsen. Jon har en bachelor i Internasjonal Markedsføring fra BI. Hans bakgrunn kommer primært fra dagligvarebransjen hvor han har jobbet som kundeansvarlig i Unilever, SCA og Brynild Gruppen.
Kristina Markussen Johannessen – er ansatt som konsulent. Kristina er utdannet Cand. Scient. Soc fra Københavns Universitet. Kristina har også studert ved National University of Singapore, samt Universitetet i Oslo og Bergen. Hun har god erfaring innenfor salgsledelse og sosialt arbeid. Kristina kommer til å jobbe mye med kvalitative studier, men har god kjennskap til et bredt spekter av analyseformer.
Lene Rathe (39) – er ansatt som seniorkonsulent i Ipsos’ avdeling Forsk-ning, politikk og samfunn. Hun er utdannet samfunnsøkonom, og har yrkeserfaring fra Arbeids- og sosialdepartementet, EU-kommisjonen og Arbeidsdirektoratet. De siste årene har hun arbeidet i skjæringsfeltet mellom arbeidsmarkeds-, utdannings- og integreringspolitikk. I Ipsos vil Lene arbeide med samfunnsanalyser, hovedsakelig rettet mot offentlig sektor.
Trine-Lise Lyng – er ansatt som Senior Research Manager i Ipsos UU – Ipsos’ kvalitative avdeling. Hun kommer fra Skanska Bolig hvor hun var ansatt som markeds- og kundeanalytiker. Trine-Lise har over ti år i bransjen og har jobbet både kvalitativt og kvantitativt. Hun har konsulentbasert analyse erfaring fra BPRI-Millward Brown i London i både konsument- og bedriftsmarkedet. Trine-Lise skal blant annet styrke Ipsos’ kvalitative satsning på business-to-business research.
Lise Kristiansen (25)– er ansatt som Research Consultant i Starcom Norway fra oktober. Thea har master i Økonomi og Administrasjon og vil jobbe med kvantitative analyser som bakgrunn i det strategiske kundearbeidet. I tillegg vil hun bidra til å videreutvikle måling av sosiale medier.
Nafiseh Shabib (35) – er ansatt som Digital Business Developer og skal jobbe med avansert analyse og modellering. Hun har en Ph.D. fra NTNU i Computer Science.
Jeanette Bergquist (48) – er ansatt som Seniorrådgiver i forretningsområdet Custom. Jeanette har 13 års erfaring fra matvareindustrien/Orkla og 10 års erfaring fra analysebyrå/MMI. Jeanette har en Master of Business and Marketing og er engasjert i NMF som varamedlem i styret og leder av Disiplinærkomiteen.
Izat Hanbaly – er ansatt som Analytiker/Prosjektleder i januar. Han er nyutdannet med master i økonomi og ledelse (siviløkonom). Hans masteroppgave, som inneholdt ulike analyser av mislighold av økonomisk informasjon på Oslo Børs, høstet sterke lovord fra hans veileder. Izat skal primært ta hånd om kvantitative analyseprosjekter for både nye og eksisterende kunder.