Den første «nordiske» Kickoff ble arrangert i Stockholms skjærgård i september med alle Ipsosansatte. Det ble en ubetinget suksess.
Her hadde de programansvarlige virkelig lagt seg i selen. Også selskapets store franske «far», Didier Truchot, som startet Ipsos for nøyaktig 40 år siden (samme år som MMI ble etablert), hadde tatt turen til Sverige for å kaste glans over det nye nordiske «clusteret».
Det ble innholdsrike dager med ny innsikt om selskapets fem nordiske kompetanseenheter. De ansvarlige hadde også hentet inn flere av Ipsos sine største kunder i Skandinavia for å delta i paneldebatten om morgendagens behov for markedsanalyse.
Det er åpenbart at hele analysebransjen står overfor en rekke utfordringer i tiden framover, både på respondentsiden, når det gjelder rapporteringsløsninger og ikke minst «speed». Ipsos sentralt har i lengre tid sett disse utfordringene komme og tatt tak i løsningene med Ipsos «the new way» under slagordet: GAME CHANGERS.