Nordisk forbrødring i Stockholms skjærgård

Å samle Norge, Sverige og Danmark til et rike, kan være en utfordrende oppgave.

Tom Hansen

Om forfatteren

Den første «nordiske» Kickoff ble arrangert i Stockholms skjærgård i september med alle Ipsosansatte. Det ble en ubetinget suksess.

Her hadde de programansvarlige virkelig lagt seg i selen. Også selskapets store franske «far», Didier Truchot, som startet Ipsos for nøyaktig 40 år siden (samme år som MMI ble etablert), hadde tatt turen til Sverige for å kaste glans over det nye nordiske «clusteret».

Det ble innholdsrike dager med ny innsikt om selskapets fem nordiske kompetanseenheter. De ansvarlige hadde også hentet inn flere av Ipsos sine største kunder i Skandinavia for å delta i paneldebatten om morgendagens behov for markedsanalyse.

Det er åpenbart at hele analysebransjen står overfor en rekke utfordringer i tiden framover, både på respondentsiden, når det gjelder rapporteringsløsninger og ikke minst «speed». Ipsos sentralt har i lengre tid sett disse utfordringene komme og tatt tak i løsningene med Ipsos «the new way» under slagordet: GAME CHANGERS.

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Hvordan blir årets julehandel?

Nordmenn går en lysere førjulstid i møte, med økt kjøpekraft og optimisme. Men hvor mye penger kommer nordmenn til å bruke…

Bransjenytt, Tema-artikkel

Markedsanalysebransjens nære fremtid, kanskje

I september var jeg så heldig å delta på ESOMAR Congress 2024. Dette er ESOMAR sin årlige konferanse hvor foredragsholdere fra…

Bransjenytt, Teknologi

Nominér til årets priser – frist 28/10

Analysedagen 2024 går av stabelen 7. november i år på Oslo Event Hub, og det blir selvsagt delt ut priser! Vi…

Bransjenytt, Jobb-karriere