Nordisk forbrødring i Stockholms skjærgård

Å samle Norge, Sverige og Danmark til et rike, kan være en utfordrende oppgave.

Tom Hansen

Om forfatteren

Den første «nordiske» Kickoff ble arrangert i Stockholms skjærgård i september med alle Ipsosansatte. Det ble en ubetinget suksess.

Her hadde de programansvarlige virkelig lagt seg i selen. Også selskapets store franske «far», Didier Truchot, som startet Ipsos for nøyaktig 40 år siden (samme år som MMI ble etablert), hadde tatt turen til Sverige for å kaste glans over det nye nordiske «clusteret».

Det ble innholdsrike dager med ny innsikt om selskapets fem nordiske kompetanseenheter. De ansvarlige hadde også hentet inn flere av Ipsos sine største kunder i Skandinavia for å delta i paneldebatten om morgendagens behov for markedsanalyse.

Det er åpenbart at hele analysebransjen står overfor en rekke utfordringer i tiden framover, både på respondentsiden, når det gjelder rapporteringsløsninger og ikke minst «speed». Ipsos sentralt har i lengre tid sett disse utfordringene komme og tatt tak i løsningene med Ipsos «the new way» under slagordet: GAME CHANGERS.

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Analysens sommerprat – del 2

Sommeren har definitivt tatt over etter våren, det går mot den rolige tiden av året og de aller fleste har en…

bransjenytt

Analysens sommerprat – del 1

Sommeren har definitivt tatt over etter våren, det går mot den rolige tiden av året og de aller fleste har en…

bransjenytt

– Jeg elsker allsidigheten i det å jobbe med markedsanalyse

Her kan du bli litt bedre kjent med et av medlemmene i Strategi- og analyseforeningen og senior markedsanalytiker i Telenor, Ingrid…

bransjenytt, jobb-karriere