Nytt om navn: 3-2015

De siste bevegelsene i bransjen. Nye navn og folk flytter på seg innen Opinion, hos Nielsen, TNS, Epinion og Starcom.

Opinion

Martine Torsvik

Martine Torsvik – ansatt som Community Manager i Opinion. Hun skal ha ansvaret for all kommunikasjon med nåværende og fremtidige paneldeltakere i våre ulike forbrukerpaneler, samt koordinere markedsføringen av Opinion og panelene i digitale kanaler. Martine er utdannet bachelor imarkedskommunikasjon fra Handelshøyskolen BI i Bergen.

Vikki N. Walle Hansen

Vikki N. Walle Hansen– er konsulent med fokus på trendanalyse og innovasjon. Hun har 7 års erfaring fra tech-bransjen hvor hun jobbet med markedsanalyse, customer centricity og forsk-ningskommunikasjon, men har også jobbet med forretningsstrategi for et financial technology start-up i San Francisco. Research, i ordets alle betydninger er hennes lidenskap, og hun er opptatt av å formidle engasjerende scenarioer og analyser som kan brukes i strategiarbeid i alle bransjer. Vikki har utdanning i økonomi og internasjonal politikk, samt kreativ strategi og markedsføring.


Nielsen

Niclas Nordseth

Niclas C. Nordseth– er ansatt som Junior Client Executive i Nielsens Sales Effectiveness avdeling. Niclas er nyutdannet og holder en master i Finance & Strategic Management fra Copenhagen Business School med utvekslingsopphold ved University of New South Wales i Sydney og Columbia University i New York.

Jens Erik Kristiansen

Jens Erik Kristiansen– er ansatt som konsulent i avdelingen Assortment and Space Optimization (ASO) i Nielsen. Jens Erik er nyutdannet med oppstart hos Nielsen sommeren 2015. Han har fullført en mastergrad i internasjonal markedsføring ved Hult International Business School i San Francisco. Tidligere har Jens jobbet med markedsføring, salg og event management.

Mari Sørensen

Mari Sørensen – er ansatt som Junior Client Executive i Nielsens Retailer Service avdeling. Hun har en mastergrad i Samfunnsøkonomi fra NTNU, med vekt på makro- økonomi og økonometri. Hun har hatt et utvekslingsopphold ved University of London, samt jobbet deltid som bankvert i Nordea ved siden av studier.


TNS

Sandra Zieba

Sandra Zieba (25)– er ansatt som prosjektleder i Custom. Sandra har tidligere jobbet som trainee i TNS Gallup, og vært akademisk representant ved Handelshøyskolen BI, der hun har mastergrad i Strategisk Markedsføringsledelse.

Jenny Arvesen

Jenny Røed Arvesen (29)– er ansatt som prosjektleder/moderator i kvalitativ avdeling. Jenny har tidligere jobbet som trainee i TNS Gallup. Hun har en master-grad i Sosialantropologi fra Universitetet i Oslo. Fra tidligere har hun også en BA i pedagogikk fra samme sted.

Jesper Haugen

Jesper Haugan (25)– er ansatt som prosjektleder i Custom. Jesper har en Master i Markedsføring og markedskunnskap fra Markedshøyskolen/Campus Kristiania.

Jeppe Iversen

Jeppe Decker Iversen (34)– er ansatt som Senior Rådgiver i kvalitativ avdeling. Han er Cand.scient.soc fra Aalborg Universitet. Han har tidligere jobbet som Director i InsightGroup Nordic og som prosjektleder ved Fødevare-instituttet – Danmarks Tekniske Universitet.


Starcom

Gordana Abramovic

Gordana Abramovic– er ansatt som Data Scientist i Starcom Data & Innsikt. Hun har tatt sin doktorgradsutdanning på Institutt for Ledelse og Organisasjon ved Handelshøyskolen BI der hun jobbet med kvantitativ analyse og metoder. Hun har også jobbet på Universitetet i Oslo som førstelektor. Gordana skal arbeide med utvikling av forslag til innsikts- og analyseprosjekter, dataanalyse, utforming og presentering av rapporter, samt innsikts- og strategiutvikling.

Thea Jakobsen

Thea Jakobsen– er ansatt som Research Consultant i Starcom Norway fra oktober. Thea har master i Økonomi og Administrasjon og vil jobbe med kvantitative analyser som bakgrunn i det strategiske kundearbeidet. I tillegg vil hun bidra til å videreutvikle måling av sosiale medier.


Epinion

Christoffer Faack

Christoffer Faack-Jacobsen (28)– jobber som konsulent. Han er utdannet Sivilmarkedsfører fra BI Oslo og kommer fra stillingen som Research Consultant i mediebyrået Starcom hvor han har jobbet siste 2,5 år. Christoffer har også fartstid som trainee i TNS Gallup.

Ole Petter Barbo

Ole Petter Barbo (44)– jobber som manager. Han er utdannet Cand. Agric innenfor Økonomi og har også Strategi og ledelse i sin fagkrets. Ole Petter har bred og lang analyseerfaring, han kommer fra stillingen som Senior Researcher i Starcom og har tidligere innehatt stillinger som Research Manager for Egmont Nordic og fra Nielsen Norge og Ipsos MMI som seniorkonsulent.

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Analysens sommerprat – del 2

Sommeren har definitivt tatt over etter våren, det går mot den rolige tiden av året og de aller fleste har en…

bransjenytt

Analysens sommerprat – del 1

Sommeren har definitivt tatt over etter våren, det går mot den rolige tiden av året og de aller fleste har en…

bransjenytt

– Jeg elsker allsidigheten i det å jobbe med markedsanalyse

Her kan du bli litt bedre kjent med et av medlemmene i Strategi- og analyseforeningen og senior markedsanalytiker i Telenor, Ingrid…

bransjenytt, jobb-karriere