Nytt om navn: 3-2015

De siste bevegelsene i bransjen. Nye navn og folk flytter på seg innen Opinion, hos Nielsen, TNS, Epinion og Starcom.

Opinion

Martine Torsvik

Martine Torsvik – ansatt som Community Manager i Opinion. Hun skal ha ansvaret for all kommunikasjon med nåværende og fremtidige paneldeltakere i våre ulike forbrukerpaneler, samt koordinere markedsføringen av Opinion og panelene i digitale kanaler. Martine er utdannet bachelor imarkedskommunikasjon fra Handelshøyskolen BI i Bergen.

Vikki N. Walle Hansen

Vikki N. Walle Hansen– er konsulent med fokus på trendanalyse og innovasjon. Hun har 7 års erfaring fra tech-bransjen hvor hun jobbet med markedsanalyse, customer centricity og forsk-ningskommunikasjon, men har også jobbet med forretningsstrategi for et financial technology start-up i San Francisco. Research, i ordets alle betydninger er hennes lidenskap, og hun er opptatt av å formidle engasjerende scenarioer og analyser som kan brukes i strategiarbeid i alle bransjer. Vikki har utdanning i økonomi og internasjonal politikk, samt kreativ strategi og markedsføring.


Nielsen

Niclas Nordseth

Niclas C. Nordseth– er ansatt som Junior Client Executive i Nielsens Sales Effectiveness avdeling. Niclas er nyutdannet og holder en master i Finance & Strategic Management fra Copenhagen Business School med utvekslingsopphold ved University of New South Wales i Sydney og Columbia University i New York.

Jens Erik Kristiansen

Jens Erik Kristiansen– er ansatt som konsulent i avdelingen Assortment and Space Optimization (ASO) i Nielsen. Jens Erik er nyutdannet med oppstart hos Nielsen sommeren 2015. Han har fullført en mastergrad i internasjonal markedsføring ved Hult International Business School i San Francisco. Tidligere har Jens jobbet med markedsføring, salg og event management.

Mari Sørensen

Mari Sørensen – er ansatt som Junior Client Executive i Nielsens Retailer Service avdeling. Hun har en mastergrad i Samfunnsøkonomi fra NTNU, med vekt på makro- økonomi og økonometri. Hun har hatt et utvekslingsopphold ved University of London, samt jobbet deltid som bankvert i Nordea ved siden av studier.


TNS

Sandra Zieba

Sandra Zieba (25)– er ansatt som prosjektleder i Custom. Sandra har tidligere jobbet som trainee i TNS Gallup, og vært akademisk representant ved Handelshøyskolen BI, der hun har mastergrad i Strategisk Markedsføringsledelse.

Jenny Arvesen

Jenny Røed Arvesen (29)– er ansatt som prosjektleder/moderator i kvalitativ avdeling. Jenny har tidligere jobbet som trainee i TNS Gallup. Hun har en master-grad i Sosialantropologi fra Universitetet i Oslo. Fra tidligere har hun også en BA i pedagogikk fra samme sted.

Jesper Haugen

Jesper Haugan (25)– er ansatt som prosjektleder i Custom. Jesper har en Master i Markedsføring og markedskunnskap fra Markedshøyskolen/Campus Kristiania.

Jeppe Iversen

Jeppe Decker Iversen (34)– er ansatt som Senior Rådgiver i kvalitativ avdeling. Han er Cand.scient.soc fra Aalborg Universitet. Han har tidligere jobbet som Director i InsightGroup Nordic og som prosjektleder ved Fødevare-instituttet – Danmarks Tekniske Universitet.


Starcom

Gordana Abramovic

Gordana Abramovic– er ansatt som Data Scientist i Starcom Data & Innsikt. Hun har tatt sin doktorgradsutdanning på Institutt for Ledelse og Organisasjon ved Handelshøyskolen BI der hun jobbet med kvantitativ analyse og metoder. Hun har også jobbet på Universitetet i Oslo som førstelektor. Gordana skal arbeide med utvikling av forslag til innsikts- og analyseprosjekter, dataanalyse, utforming og presentering av rapporter, samt innsikts- og strategiutvikling.

Thea Jakobsen

Thea Jakobsen– er ansatt som Research Consultant i Starcom Norway fra oktober. Thea har master i Økonomi og Administrasjon og vil jobbe med kvantitative analyser som bakgrunn i det strategiske kundearbeidet. I tillegg vil hun bidra til å videreutvikle måling av sosiale medier.


Epinion

Christoffer Faack

Christoffer Faack-Jacobsen (28)– jobber som konsulent. Han er utdannet Sivilmarkedsfører fra BI Oslo og kommer fra stillingen som Research Consultant i mediebyrået Starcom hvor han har jobbet siste 2,5 år. Christoffer har også fartstid som trainee i TNS Gallup.

Ole Petter Barbo

Ole Petter Barbo (44)– jobber som manager. Han er utdannet Cand. Agric innenfor Økonomi og har også Strategi og ledelse i sin fagkrets. Ole Petter har bred og lang analyseerfaring, han kommer fra stillingen som Senior Researcher i Starcom og har tidligere innehatt stillinger som Research Manager for Egmont Nordic og fra Nielsen Norge og Ipsos MMI som seniorkonsulent.

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Møt de nye i styret

– les hva de mener om muligheter, utfordringer og bidrag i bransjen og foreningen! Vi i Analysen har tatt en prat…

Bransjenytt, Bransjestemmer, Jobb-karriere

Bransjeutfordrere på Strategidagen 2024

Torsdag 23. mai var det duket for det årlige seminaret «Strategidagen», med et tett program og rekordmange deltagere. Blant talerne fant…

Bransjenytt, Bransjestemmer

Bli kjent med den nye Strategigruppa i Strategi- og analyseforeningen

Børre Thorstensen, strategisk rådgiver i Allegro, er leder for den nye Strategigruppa i Strategi- og analyseforeningen. Vi tok en prat med…

Bransjenytt, Bransjestemmer, Jobb-karriere