Ipsos MMI endrer navn til Ipsos

Som ledd i den globale omorganiseringen i Ipsos, endrer nå konsernet flere lokale selskapsnavn til konsernnavnet Ipsos. Hensikten er å styrke den internasjonale merkevaren og profilere Ipsos likt over hele verden.

Tom Hansen

Om forfatteren

Ipsos har siden starten for 40 år siden vært sterkt kompetansedrevet og har globalt vært kjent for å utvikle en rekke nye analyseprodukter i verdensklasse. Konsernet setter nå fokus på ytterligere spesialisering, innovasjon og kompetanseutvikling under konsernnavnet Ipsos.

Navneendringen kommer som følge av ny organisering hvor i alt 11 regioner i verden nå samles i clustere, for Skandinavias del i et «nordisk cluster» (tidligere omtalt i Analysen).

«Mulighetene for lønnsom vekst ligger i å trekke på det enkelte lands solide erfaringer for å utvikle kundegrunnlaget i hele Skandinavia. Da må vi også framstå med en felles identitet», sier Hasselmann som er nytilsatt sjef for Ipsos Nordic i høst.

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Slik blir det nye Styret

Strategi- og analyseforeningen årsmøte gikk av stabelen 15 mars. Der fikk de som hadde møtt opp høre hvordan det siste året…

Bransjenytt

Avskjedsprat med Rachel Øverås

Rachel Øverås trer av etter 6 år som styreleder i Strategi- og analyseforeningen. Les hennes refleksjoner rundt tiden i foreningen her.

Bransjenytt

Reisen til julestemningen

Bransjens største juleentusiast, John Lauring Pedersen, har tatt tempen på årets julestemning.

Bransjenytt