Emosjoner og følelser i markedsføring og markedsanalyse
Emosjonell reklame virker bedre. Dette er essensen i et foredrag og en bok basert på gjennomgang av cases i den engelske…
Fagartikkel
Emosjonell reklame virker bedre. Dette er essensen i et foredrag og en bok basert på gjennomgang av cases i den engelske…
Fagartikkel
Å få de siste tingene på plass etter en flytting tar sin tid. Derfor ble Ipsos MMIs «offisielle» innflyttingsfesten først avholdt…
Bransjenytt
Internett trafikkdata kan i dag beskrive en betydelig del av vår forbrukeratferd. Gjennom profilering kan denne typen data også fortelle mye…
Tema-artikkel
Salg, markedsføring, og dermed også markedsanalyse, er i rask endring. Særlig sosiale medier har endret måten man jobber på. Utfordringen er…
Tema-artikkel
Har du noen gang ringt banken og tastet inn kontonummeret ditt i påvente av svar? Når du endelig får en person…
Tema-artikkel
Digitaliseringen av vår hverdag har skapt en rekke nye plattformer innen datainnsamling. Dette har åpnet opp for at bransjen kan nå…
Tema-artikkel
Det meste har vært undersøkt før var det noen som sa, og den som sa det har selvfølgelig helt rett. Aldri…
Tema-artikkel
Analyse på såkalte «Big Data» er et hot tema, spesielt innen markedsanalyse, og dataplattformen Apache Hadoop blir gjerne assosiert med hjertet…
Teknologi
Liten og smart slår ofte stor og ressurssterk - også når det gjelder innholdsmarkedsføring. Et samarbeidsprosjekt mellom Medialounge, INMA og TNS…
Fagartikkel
Ikke bare de funksjonelle sidene av et produkt har betydning for kundenes opplevelse, også følelsesmessige reaksjoner på produktet spiller inn. Ved…
Fagartikkel
Norske selskaper har blitt flinkere til å bruke analyse for å forstå hvordan de oppfattes av markedet. Til dette trenger de…
Fagartikkel
Analytikernes drivermodeller forutsetter som oftest reflekterte forbrukere. Virkelighetens forbrukere er imidlertid mer vanestyrte enn reflekterende. Denne erkjennelsen bør få betydning for…
Fagartikkel