Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Emosjoner og følelser i markedsføring og markedsanalyse

Emosjonell reklame virker bedre. Dette er essensen i et foredrag og en bok basert på gjennomgang av cases i den engelske…

Fagartikkel

LIKE ME! – om alltid å være pålogget

Å få de siste tingene på plass etter en flytting tar sin tid. Derfor ble Ipsos MMIs «offisielle» innflyttingsfesten først avholdt…

Bransjenytt

Internett trafikkdata

Internett trafikkdata kan i dag beskrive en betydelig del av vår forbrukeratferd. Gjennom profilering kan denne typen data også fortelle mye…

Tema-artikkel

Data fra sosiale medier

Salg, markedsføring, og dermed også markedsanalyse, er i rask endring. Særlig sosiale medier har endret måten man jobber på. Utfordringen er…

Tema-artikkel

Grave gull i basen

Har du noen gang ringt banken og tastet inn kontonummeret ditt i påvente av svar? Når du endelig får en person…

Tema-artikkel

Turbulens i våre datakilder

Digitaliseringen av vår hverdag har skapt en rekke nye plattformer innen datainnsamling. Dette har åpnet opp for at bransjen kan nå…

Tema-artikkel

Sekundærdata

Det meste har vært undersøkt før var det noen som sa, og den som sa det har selvfølgelig helt rett. Aldri…

Tema-artikkel

Hadoop: Stordataanalyse og gule elefanter

Analyse på såkalte «Big Data» er et hot tema, spesielt innen markedsanalyse, og dataplattformen Apache Hadoop blir gjerne assosiert med hjertet…

Teknologi

Liten slår stor på innholdsarenaen

Liten og smart slår ofte stor og ressurssterk - også når det gjelder innholdsmarkedsføring. Et samarbeidsprosjekt mellom Medialounge, INMA og TNS…

Fagartikkel

Ikke glem følelsene!

Ikke bare de funksjonelle sidene av et produkt har betydning for kundenes opplevelse, også følelsesmessige reaksjoner på produktet spiller inn. Ved…

Fagartikkel

Ny analyse gir bedriftene et ansikt

Norske selskaper har blitt flinkere til å bruke analyse for å forstå hvordan de oppfattes av markedet. Til dette trenger de…

Fagartikkel

Vanen, markedsføringens stygge andunge?

Analytikernes drivermodeller forutsetter som oftest reflekterte forbrukere. Virkelighetens forbrukere er imidlertid mer vanestyrte enn reflekterende. Denne erkjennelsen bør få betydning for…

Fagartikkel