Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Kreativ analyse, takk!

Høy endringstakt i dagens samfunn gir økt behov for markedsanalyse. Kravene til hvordan markedsanalyse overleveres til kundene er imidlertid også i…

Tema-artikkel

Skal vi bli bedriftsrådgivere og grafiske designere?

Kundene ønsker seg tydeligere og penere rapporter. Hva mener de da? Betyr tydlighet her tydligere konklusjoner – at vi som skriver…

Tema-artikkel

Nytt om navn: 2-2015

De siste bevegelsene i bransjen. Nye navn og folk flytter på seg innen analyse, hos Norstat, Ipsos MMI, Carat og Dagens…

Bransjenytt

Hva skal annonsørene gjøre når forbruker ikke lenger vil se reklamen?

Vi har lenge hørt at medievanene endrer seg raskt men at det skulle skje så brått hadde jeg aldri trodd.

Bransjenytt

Ipsos omorganiserer i Skandinavia

For ytterligere å styrke sin posisjon i Skandinavia, restrukturerer Ipsos virksomheten og etablerer «Ipsos Nordic» som én integrert organisasjon. Hensikten er…

Bransjenytt

Sommerportrettet: Christoffer Faack-Jacobsen

Det er sommer det er sol og det er søndag. Denne gamle viseslageren nynner analysens utsendte på vei nedover Tollbugata på…

Bransjenytt

Er markedspotensialet større enn markedsveksten?

Virkes årlige omsetningsindeks for markedsanalysebransjen tegner et bilde av en bransje med svak omsetningsutvikling. Fra 2013 til 2014 sank bransjens omsetning…

Bransjenytt

Juleduken må dø

Jan-Paul Brekke sjonglerer galant mellom to verdener: forskningsdirektør i Ipsos MMI og teatersport. Bortsett fra her om dagen da dette totalkræsjet.

Jobb-karriere

Været endrer klimaholdningene

FOTO: TERJE BORUD, terje@terjeborudfoto.no - Klimabarometeret 2015 reflekterer at stadig flere nordmenn merker klimaendringene på kroppen, i form av høyere temperaturer,…

Bransjenytt

How To Create Your Own Maps in R

Executive Summary: Like many analysts today, I have been captivated by the power and benefits of Open Source software like R.…

Teknologi

Behavioral Economics – you should test that

Tirsdag 12. mai fikk vi et innblikk i hvordan atferdsøkonomi og – analyse kan brukes aktivt innen markedsanalysefaget. På frokostmøtet fikk…

Bransjenytt

Trenger vi markedsanalyse?

Markedsanalysebransjens forretningsmodell har primært bygget på inntekter fra innsamling og leveranse av surveydata. Disse inntektene er under sterkt press og det…

Tema-artikkel