The brains behind better ads: Optimizing the cute and cuddly
For non-profits with big ambitions and small budgets, maximizing each ad to be effective and memorable is essential. Nielsen and the…
Tema-artikkel
For non-profits with big ambitions and small budgets, maximizing each ad to be effective and memorable is essential. Nielsen and the…
Tema-artikkel
Det er vores hjerne, der bestemmer, hvilke produkter vi kan lide, og hvilke vi vil bruge penge på. Det er derfor…
Tema-artikkel
Hvordan virker neuromarketing i praksis og hva vi kan lære av å bruke metoden? I TNS Gallup ser vi neuromarketing som…
Tema-artikkel
Kanskje ikke alt bør bli for perfekt? Cathrine Nes i Datatilsynet tar oss i denne artiklen gjennom utfordringer med personvern, enkeltindivider og big…
Tema-artikkel
Kundevekst betyr ikke bare nye kunder, men også å tette igjen den berømte lekkende bøtten. I denne artikkelen vil vi vise…
Tema-artikkel
Slik arbeider dunnhumby med big data.
Tema-artikkel
Les hvordan Telenor Group arbeider med "Big Data Analytics" og hvordan effektiv markedsføring med Big Data Analytics gir 13 ganger bedre…
Tema-artikkel
Head of Innovation & New Technologies fra Global Operations, Kantar forteller om Hypen og "Wearable" Teknologi. Google Glass var katalysatoren for…
Teknologi
De fleste av oss gjennomfører den årlige medarbeidersamtalen uten å mukke. Harald Djupvik ser på effekt av medarbeidersamtalen og tar et…
Fagartikkel
Livet som markedsanalytiker er ikke alltid enkelt. Det mangler ikke på blogger og artikler som spår markedsanalysens undergang. Denne gangen er…
Tema-artikkel
-et onde eller et gode?
Tema-artikkel
Fra norsk markedsføring og markedsanalyse til Betanavia.
Fagartikkel