Innsikt med mening

Markedsanalysebransjen skal gjøre frivilligheten bedre. 14. februar ble Norges Frivillighetssentraler plukket ut som vinner av innsiktstjenester til en verdi av 100 000 kroner. Arbeidet skal gjøres som en dugnad i markedsanalysebransjen, og vi har valgt å kalle det for Innsikt med mening.

Robert Hval Straumann

Om forfatteren

Juryen besto av Anne Gretteberg Meyer fra Respons Analyse (representerer Virke Markedsanalyse), Rachel Øverås fra Supertanker (representerer NMF) og Robert Straumann fra Virke.

Frivilligsentralene er lokale møteplasser for enkeltmennesker, lag/foreninger og det offentlige som genererer frivillig innsats for og med det brede lag av befolkningen rundt om i hele landet.

Innsikt med mening 2

Vi har tatt en prat med Anne om prosjektet:

Hvorfor valgte dere akkurat Norges Frivillighetssentraler som vinner?

Juryen fikk inn mange gode søknader, men Norges Frivillighetssentraler trakk det lengste strået. Først og fremst fordi de peker på temaer som svært mange innen frivilligheten vil kunne dra nytte av, også andre søkere. Istedenfor å bidra til en frivillig organisasjon kan vi på denne måten bidra til hele frivilligheten – og det er inspirerende!

Frivilligsentralene er lokale møteplasser for enkeltmennesker, lag/foreninger og det offentlige som genererer frivillig innsats for og med det brede lag av befolkningen rundt om i hele landet.

Tiltaket kommer fra en samlet analysebransje, og dette kan bli en mulighet for å samarbeide på tvers av bransjen. En rekke byråer er med på årets prosjekt og kan bidra til at prosjektet blir kjent i hele bransjen.

Hvorfor er Innsikt med mening et viktig prosjekt for bransjen?

Gjennom Innsikt med mening tilbyr vi i analysebransjen vår kompetanse gratis til organisasjoner som lever av å hjelpe andre, sier Anne». Vår bransje er avhengig av svar fra befolkningen, og på denne måten gir vi befolkningen og samfunnet noe tilbake. Innsikt med mening gir en mulighet til å vise folk flest at bransjen virkelig er en samfunnsnyttig virksomhet og at en henvendelse fra vår bransje kan utgjøre en forskjell.

Resultatene presenterer vi på Markedsanalysens dag 7. november, og på Frivillighetens dag 5. desember.

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Slik var Analysedagen 2022: Arena for læring, inspirasjon og relasjonsbygging

Torsdag 3. november samlet 160 kunnskapshungrige bransjefolk seg på Røverstaden i Oslo for å være med på årets største møteplass for…

bransjenytt

4 raske med 5 fine bransjefolk

Vi snakket med fem av deltakerne på Analysedagen 2022 og fikk deres umiddelbare inntrykk. Se video her.

bransjenytt

Slik vokste Pollstat med 150% fra 2020 til 2021

- Det er alltid mulig å gjøre ting annerledes, sier Pål Listuen.

bransjenytt