Juryen besto av Anne Gretteberg Meyer fra Respons Analyse (representerer Virke Markedsanalyse), Rachel Øverås fra Supertanker (representerer NMF) og Robert Straumann fra Virke.
Frivilligsentralene er lokale møteplasser for enkeltmennesker, lag/foreninger og det offentlige som genererer frivillig innsats for og med det brede lag av befolkningen rundt om i hele landet.
Vi har tatt en prat med Anne om prosjektet:
Hvorfor valgte dere akkurat Norges Frivillighetssentraler som vinner?
Juryen fikk inn mange gode søknader, men Norges Frivillighetssentraler trakk det lengste strået. Først og fremst fordi de peker på temaer som svært mange innen frivilligheten vil kunne dra nytte av, også andre søkere. Istedenfor å bidra til en frivillig organisasjon kan vi på denne måten bidra til hele frivilligheten – og det er inspirerende!
Frivilligsentralene er lokale møteplasser for enkeltmennesker, lag/foreninger og det offentlige som genererer frivillig innsats for og med det brede lag av befolkningen rundt om i hele landet.
Tiltaket kommer fra en samlet analysebransje, og dette kan bli en mulighet for å samarbeide på tvers av bransjen. En rekke byråer er med på årets prosjekt og kan bidra til at prosjektet blir kjent i hele bransjen.
Hvorfor er Innsikt med mening et viktig prosjekt for bransjen?
Gjennom Innsikt med mening tilbyr vi i analysebransjen vår kompetanse gratis til organisasjoner som lever av å hjelpe andre, sier Anne». Vår bransje er avhengig av svar fra befolkningen, og på denne måten gir vi befolkningen og samfunnet noe tilbake. Innsikt med mening gir en mulighet til å vise folk flest at bransjen virkelig er en samfunnsnyttig virksomhet og at en henvendelse fra vår bransje kan utgjøre en forskjell.
Resultatene presenterer vi på Markedsanalysens dag 7. november, og på Frivillighetens dag 5. desember.