Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Gapet mellom data og beslutninger ?erfaringer fra sjømatnæringen

Data bør være en viktig del av beslutningsgrunnlaget for bedrifter, men for ofte kommer data i skyggen når avgjørelser blir tatt. 

Fagartikkel

Ola & Kari – et aktivt folkeferd?

Opinion har gjennomført Norges største kartlegging av den norske befolkningens fysiske aktivitetsnivå og hvilke merkevarer som står sterkest.

Bransjenytt

Respons Analyse underviser de unge

Manglende interesse for å delta i markedsundersøkelser, spesielt blant unge, er et faktum for vår bransje.

Bransjenytt

Norstat utvider til Frankrike og åpner kontor i Paris

Norstat fortsetter ekspansjonen i Europa og åpnet i september en avdeling i Paris, Frankrike. Det blir med den erfarne Marc-Antoine Jacoud som administrerende…

Bransjenytt

TNS Gallup skifter navn til Kantar TNS

WPP-eide Kantar gjennomfører et omfattende endringsprosjekt for å bistå sinekunder enda mer effektivt med å skape vekst, se muligheter og løse utfordringer…

Bransjenytt

Samholdet gjennom NMF er unikt og viktig for bransjen vår!

Med endringer i både jobb- og privatlivet har Pernille funnet seg godt til rette i Norge. Pernille er født og oppvokst i…

Jobb-karriere

Slik måler Nettavisen effekten av Innholds-markedsføring

Innholdsmarkedsføring har lenge vært et buzz-ord i analysebransjen, og det er stor interesse rundt hvordan man best kan måle effekt av…

Tema-artikkel

Hvis du spør, så får du svar

Jeg skal skissere 3 problemstillinger – som alle har det tilfelles at de reiser spørsmålet om uklare eller foreldete antakelser om…

Fagartikkel

Den store myten

Hvis du vil forstå hvordan du kan måle effekten av innholdsmarkedsføring, må du starte med å forstå innholdets rolle i kjøpsprosessen. 

Tema-artikkel

Annonsørrapporten 2016

ANFO har nylig publisert «Den store annonsørrapporten 2016» skrevet av Håvard Rønnevig Bakken og Henrik Berger Jørgensen.

Læring, innsikt og inspirasjon på MAD2016

Årets MAD samlet innpå 200 deltakere. Å starte dagen til lunch har vært en suksess. Da får arbeidsomme markedsanalytikere en morgenøkt…

God medieoversikt på FM2016

Folks Medievaner 2016 gikk av stabelen 15. september. På seminaret handlet det om «å vinne øyeblikket» - hvordan treffe folk på…