Gapet mellom data og beslutninger ?erfaringer fra sjømatnæringen
Data bør være en viktig del av beslutningsgrunnlaget for bedrifter, men for ofte kommer data i skyggen når avgjørelser blir tatt.
Fagartikkel
Data bør være en viktig del av beslutningsgrunnlaget for bedrifter, men for ofte kommer data i skyggen når avgjørelser blir tatt.
Fagartikkel
Opinion har gjennomført Norges største kartlegging av den norske befolkningens fysiske aktivitetsnivå og hvilke merkevarer som står sterkest.
Bransjenytt
Manglende interesse for å delta i markedsundersøkelser, spesielt blant unge, er et faktum for vår bransje.
Bransjenytt
Norstat fortsetter ekspansjonen i Europa og åpnet i september en avdeling i Paris, Frankrike. Det blir med den erfarne Marc-Antoine Jacoud som administrerende…
Bransjenytt
WPP-eide Kantar gjennomfører et omfattende endringsprosjekt for å bistå sinekunder enda mer effektivt med å skape vekst, se muligheter og løse utfordringer…
Bransjenytt
Med endringer i både jobb- og privatlivet har Pernille funnet seg godt til rette i Norge. Pernille er født og oppvokst i…
Jobb-karriere
Innholdsmarkedsføring har lenge vært et buzz-ord i analysebransjen, og det er stor interesse rundt hvordan man best kan måle effekt av…
Tema-artikkel
Jeg skal skissere 3 problemstillinger – som alle har det tilfelles at de reiser spørsmålet om uklare eller foreldete antakelser om…
Fagartikkel
Hvis du vil forstå hvordan du kan måle effekten av innholdsmarkedsføring, må du starte med å forstå innholdets rolle i kjøpsprosessen.
Tema-artikkel
ANFO har nylig publisert «Den store annonsørrapporten 2016» skrevet av Håvard Rønnevig Bakken og Henrik Berger Jørgensen.
Årets MAD samlet innpå 200 deltakere. Å starte dagen til lunch har vært en suksess. Da får arbeidsomme markedsanalytikere en morgenøkt…
Folks Medievaner 2016 gikk av stabelen 15. september. På seminaret handlet det om «å vinne øyeblikket» - hvordan treffe folk på…