Annonse

Advertisement

Nytt om navn høsten 2020

De siste bevegelsene i bransjen. Nye navn og folk flytter på seg innen Norstat, Carat, Annalect, Tine, Kantar, Respons og Nielsen.

 

Norstat Group Logo 4c positiv blogg
 
 
 Paal Melbye  Randi Repstad
PAAL MELBYE, er ansatt somSjef Forretningsutvikling i Norstat. Han har formell bakgrunn fra UiO (grunnfag psykologi) og fra Handelshøyskolen BI (Master of Business and Marketing). Paal har jobbet 6 år i Telenor, blant annet som Analysesjef i Telenor Bedrift, 5 år som Partner i Hansa Management Group, og 15 år som Seniorkonsulent og Head of Market Science i Ipsos Norge.  Paal har lang erfaring i oppsett, design og gjennomføring av komplekse, kvantitative prosjekter, utvalgshåndtering og prosjektgjennomføring – ofte med fokus på conjoint-design RANDI REPSTAD er ansatt som markedskonsulent i Norstat. Hun har en bachelor i Kreativ Markedskommunikasjon fra Høyskolen Kristiania og flere års erfaring fra retailbransjen. På fritiden tilbringer hun mye av tiden ute i naturen.  

 

CARAT RGB
 
annalect logo 
 Sara Løvhaug  Hanna sandstrom
 Sara Viken Løvhaug er ansatt som innsiktsrådgiver i Carat. Hun har to bachelorgrader i medievitenskap og PR, og starter i fast stilling hos oss etter 1 år i vikariat. På fritiden sluker hun podkaster og nyter siste rest av 20-årene.   Hanna Sandström har de to siste årene jobbet med analyse i Mediacom og går nå inn i teamet hos Annalect som jobber med strategisk markedsinnsikt. Annalect har bygget opp tre team som jobber med fagområdene salgsmodellering, innsikt, og teknologi

 

All master logos Large 300dpi Kantar (002)
 
Tine logo
 
 Evy Hagemark  Dag Andersen
Evy Hagemark startet som konsulent i Kantar i januar. Evy har sin utdannelse i økonomi/administrasjon og medievitenskap fra TØH, NTNU og IMK (UiO).  Hun har 11 års erfaring fra mediebyrå, og kommer til Kantar fra stillingen som offline rådgiver i Starcom. Forut for mediebyrå har hun erfaring både fra Metrologisk Institutt og Dagsavisen. Dag Andersen startet som leder for Innsikt i Tine i april. Han kommer fra stillingen som seniorrådgiver i Opinion.

 

Respons-logo-original-blue-red (002) 
Erik Tveit 

Erik Tveit er ansatt som Avdelingsleder for Bergens-kontoret til Respons Analyse, da nåværende leder går ned i stillingsgrad. Erik er en erfaren rådgiver og leder med 10 års erfaring fra analysebransjen, fra Epinion og tidligere Barometer Markedsanalyse. Erik har en BA (hons) i International Business og en MSc i International Marketing.

 

nielsen logo   
Edward Corneliussen Ole Martin Larsen 

Edward Andrassy Corneliussen (24) er ansatt som Business Consultant i Nielsen. Etter fire år med utenlandsstudier ved Lancaster University i England og IE Business School i Spania har Edward en mastergrad i forbrukerpsykologi og markedsføring. Edward har vært en del av salgs- og analyseavdelingen i Nielsen siden januar 2019 og jobber til daglig med leverandørkunder innen dagligvare. 

Ole Martin Larsen – ansatt som Business konsulent i Nielsens salg- og analyseavdeling siden Januar 2019. Er utdannet siviløkonom med spesialisering innen finans fra Handelshøyskolen BI. Jobber til daglig med salg og analyse for aktører innen Dagligvare- og servicehandelen.  

 

 

Annonse

Advertisement

Annonse

Advertisement

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Strategiprisen 2025: Hvem setter standarden og fortjener anerkjennelsen som Norges skarpeste strateg?

Strategi- og analyseforeningen i Norge introduserer nå “Strategiprisen” – en prestisjetung utmerkelse som vil hedre de mest fremragende strategiske hodene i…

Bransjenytt

Hvor står analysebransjen nå? En ærlig samtale mellom den aller første vinneren og fjorårets vinner av «Årets markedsanalytiker».

Hvert år deler Strategi- og analyseforeningen ut prisen Årets markedsanalytiker. Prisen deles ut på Analysedagen (MAD) og skal blant annet gå…

Bransjestemmer, Jobb-karriere

Bransjens omsetning i 2023: Moderat vekst i bransjen, fortsatt sterk vekst blant datainnsamlingsbyråene

Omsetningstallene for 2023 viser at markedsanalysebransjen i Norge totalt sett vokste med 3,5 % fra 2022-2023, til drøyt 1,2 milliarder kroner.…

Bransjenytt