Annonse

Advertisement

Verdige vinnere!

Analysedagen MAD er også dagen for prisdryss. I år ble bransjepioner Ottar Hellevik tildelt den høythengende hederstittelen Æresmedlem. Det to gjeve prisene Årets talent og Årets Markedsanalytiker gikk til henholdsvis Mia Charlotte Harboe og Sunneva Kilsti. Gratulerer!

 

Årets Talent: Mia Charlotte Harboe, Opinion
Mia har på kort tid markert seg som en av bransjens mest talentfulle analytikere og rådgivere. Hun bredt med alt fra nevrovitenskap til kvalitative metoder, og har vært Ola Gaute Aas Askheims uvurderlige sidekick gjennom de siste 1,5 årene. Mia var delansvarlig for Opinions store bærekraftsrapport våren 2020, og har presentert denne for en lang rekke kunder gjennom tre store webinarer + en rekke kundepresentasjoner. Høsten 2020 går hun i gang med en kurs-serie med Petter Gulli om temaet bærekraft, og har til det fulle vist en forståelse av hvor viktig det er for bransjen å være synlig og tydelig. Mia har et vaskekte analytisk gen, kombinert med en god kommersiell legning. Hun er nøyaktig og kvalitetsbevisst, samtidig som hun er pragmatisk og lyttende til kundens behov – et udiskutabelt lederemne i bransjen, om vi klarer å holde på henne.

 

Har du lest denne? Slik var Analysedagen 2020

 

Årets Markedsanalytiker: Sunneva Kilsti, Opinion
Årets markedsanalytiker har ofte blitt tildelt personer som har sin hovedvekt på kvantitativ analyse. Kvalitativ analyse har fortsatt en sterk posisjon i bransjen, og vinneren av årets markedsanalytiker har fremsnakket kvalitative metode lenge. Sunneva har lang erfaring. Hun har en høy faglig troverdighet. Hun er godt likt, faglig dyktig og god til å samarbeide. Hun har en bredde, som også gjenspeiler seg i at hun har jobbet flere steder. I tillegg til å være en ringrev innen kvalitativ metode, har hun nå også blitt en synlig figur innenfor bærekraft og markedsanalyse. Det er en stor glede å dele ut denne prisen til Sunneva Kilsti

 

Se Ottar Hellevik bli utnevnt til Æresmedlem i Strategi- og analyseforeningen

 

Annonse

Advertisement

Annonse

Advertisement

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Slik lykkes du med strategisk merkevareposisjonering

Hvordan kan du posisjonere merkevaren din for å skape konkurransefortrinn? Riktig posisjoneringsanalyse kan hjelpe deg å forstå kundenes behov og styrke…

Bransjestemmer, Fagartikkel, Tema-artikkel

Nyttårsstatistikk: Slik opplevde vi 2024 og hva vi ser frem til i 2025

Hva tenker vi egentlig om året som har gått, og hvilke planer og håp har vi for året som kommer? Vi…

Bransjestemmer

Jobs-to-be-done i kombinasjon med AI: Effektivitet i kvalitative analyser

Som antropolog har jeg alltid vært skeptisk til metoder som JTBD. Å starte et prosjekt med faste rammer, post-it-lapper og definerte…

Bransjestemmer, Fagartikkel, Teknologi