Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

A New Era of Product Innovation

Many innovators subscribe to the notion that testing more ideas increases the likelihood of finding a true winner. The traditional “test-retest”…

Tema-artikkel

Hjemme hos MTG TV

Researchavdelingen i MTG TV i Norge er en del av den større avdelingen Business Intelligence. Avdelingen arbeider med innsikt og strategi…

Jobb-karriere

Kan teknologi som virtuell virkelighet, wearables og beacons åpne for større innovasjon i markedsanalysefeltet?

Rask teknologiutvikling gjør at stadig flere av den norske befolkningen tar i bruk teknologi og apper som monitorerer og analyserer personlig…

Tema-artikkel

Corona kåret til vinner av Nielsens Merkestyrkepris 2016!

Nielsen Merkestyrkepris ble under Nielsenkonferansen 7. april 2016 utdelt for 22. gang, og gikk i år til Corona.

Bransjenytt

Hjem igjen

Savnet etter analysefaget var så stort at Line ikke maktet å holde seg unna lenger. Nielsen var heldige og fikk napp…

Jobb-karriere

Big data eller spørreundersøkelser? Ja takk – begge deler

I en treg analysebransje har big data røsket opp i hverdagen, og satt nye problemstillinger på agendaen. Står markedsanalyse som vi…

Fagartikkel

Monitorseminar: Norge i endring – påvirker det våre politikere?

Norsk Monitor er en omfattende, sosiokulturell studie som er gjennomført i Norge annet hvert år siden 1985. I mars fikk alle…

Bransjenytt

Hvordan kan innsiktsspesialister hjelpe bedrifter å lykkes med innovasjon?

Hvor mange overskrifter av typen “9 av 10 innovasjoner flopper i markedet ett år etter lansering” har du sett? Ja, bare…

Tema-artikkel

En kjempe forlater norsk markedsanalyse

Han er stor på alle måter og har vært med i bransjen siden 1972. Han har vært med på en rivende…

Teknologi er ikke smart strategi

De siste årene har vi fått en hel rekke nye digitale verktøy som automatiserer reklamen, og vi ser at annonsørene putter…

Tema-artikkel

Har det stilleste vannet den dypeste grunnen?

Mange større virksomheter har en form for «markedstracker», en måling som tikker og går gjennom hele året. Hovedformålet med slike målinger…

Fagartikkel

Nytt om navn: 2-2016

De siste bevegelsene i bransjen. Nye navn og folk flytter på seg innen Ipsos, hos Epinion, TNS, Clear Channel og Rignes.

Bransjenytt