Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Svak bedring i bransjens formkurve

Årets ferske omsetningsstatistikk for markedsanalysebransjen viser beskjeden vekst for bransjen. Blant virksomhetene som deltar i årets rapportering, har omsetning, justert for…

Bransjenytt

Nytt om navn: 1-2016

De siste bevegelsene i bransjen. Nye navn og folk flytter på seg innen Epinion, hos Nielsen, TNS, Ipsos og Respons.

Bransjenytt

Hva må til for å lykkes med innovasjon?

B2B gruppen arrangerte den 9. februar frokostmøte om innovasjon i finanssektoren. Vi fikk høre to spennende historier om innovasjoner som har…

Algoritmer i Customer Experience Management (CEM)

Customer Experience Management (CEM) er samlingen av prosesser som en bedrift bruker til å spore, overvåke og organisere hver interaksjon mellom…

Tema-artikkel

Kunder – er noen vakrere enn andre?

Alt for mange bedrifter fokuserer for entydig på suksessen over nye kunder og det å ha mange av dem, men en…

Tema-artikkel

Årets talent

Prisen Årets talent er en ny pris og tildeles en markedsanalytiker som har jobbet under 3 år i bransjen og utmerket…

Jobb-karriere

Private best, mener ansatte både i privat og offentlig sektor. Hvorfor?

I 2014 etablerte Regjeringen den såkalte «Produktivitetskommisjonen» som har som målsetting å vurdere produktivitetsutviklingen de siste tiårene her i Norge, og…

Fagartikkel

Fra markedsanalyse til prosessverktøy

Kravet til kundesentrene øker, blant annet som en konsekvens av hvor viktige de har blitt i dialogen mellom leverandøren og markedet.…

Tema-artikkel

Hvordan levere fantastiske kundeopplevelser i kundens tidsalder

Det sies at vi lever i «kundens tidsalder», hvor makten har skiftet fra selskaper til kunden. Kundeopplevelse er derfor høyt på…

Tema-artikkel

Hjemme hos Finn

Thea har fire års fartstid i analysebransjen, og har tidligere jobbet i VG som Kommersiell analytiker. Innsiktsavdelingen i FINN var en…

Jobb-karriere

Hva Besta har lært meg om markedsanalyse

Vi markedsanalytikere skal i bunn og grunn forstå endringer, og hvordan folk reagerer på dem: Kommer flere til å kjøpe produktet…

Fagartikkel

Personlig informasjon på Facebook

Sammen med kollega Cecilie Staude ved BI analyserer vi hvilken holdning forbruker har til at Facebook samler personlig informasjon om oss og…