Effektmålinger Samfunnsengasjement = Nyttig innsikt

OECD-rapporten fra 2018 viste at ni prosent i aldersgruppen 15-29 år i Norge verken er i arbeid eller utdanning, noe som tilsvarer 86 000 unge (Investing in Youth: Norway). De store sosiale utfordringene vi står ovenfor i forhold til unge voksne og utenforskap er for komplekse til at det offentlige alene kan løse disse utfordringene.

img402ROBUSTE MENNESKER møter mange av disse unge voksne som av ulike årsaker står utenfor arbeid eller utdanning – og de kommer fra alle samfunnslag. Som en ungdom sa: Jeg har angst, jeg tør ikke gå på jobb. Jeg ble sendt på CV kurs. Det er ikke CV som hindrer meg. Jeg trenger verktøy og strategier for å håndtere angsten min og få fram potensialet jeg har i meg. Det er akkurat slike verktøy og strategier ROBUSTE MENNESKER bidrar med gjennom sine selvledelseskurs.

Respons Analyse bidrar med å måle effektene av kursene på både kort og lang sikt. Gjennom effektmålingene får ROBUSTE MENNESKER dokumentert sitt bidrag overfor de vanskeligstilte, og det blir lettere for dem å få sponsorer fra næringslivet som kan sponse unges deltakelse på disse kursene, samt at det blir lettere å overtale NAV, bydeler og kommuner om at kursene kan være en del av løsningen overfor de unge som faller utenfor.

Respons Analyse oppfordrer andre i næringslivet til å bidra – enten gjennom sponsormidler eller gjennom å tilby praksisplasser til ungdom som har gjennomført kursene – slik at andelen som havner utenfor går ned og flere unge får en lys fremtid.

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Slik var Analysedagen 2022: Arena for læring, inspirasjon og relasjonsbygging

Torsdag 3. november samlet 160 kunnskapshungrige bransjefolk seg på Røverstaden i Oslo for å være med på årets største møteplass for…

bransjenytt

4 raske med 5 fine bransjefolk

Vi snakket med fem av deltakerne på Analysedagen 2022 og fikk deres umiddelbare inntrykk. Se video her.

bransjenytt

Slik vokste Pollstat med 150% fra 2020 til 2021

- Det er alltid mulig å gjøre ting annerledes, sier Pål Listuen.

bransjenytt