Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Ny leder i NMF

Etter at Analysen er overtatt av to kvinner som deler på redaktørvervet, har Rachel Øverås sagt ja til å overta som…

Analyse av data fra sosiale medier – Hvilke råd skal kundene få?

Sosiale medier gir nå nye muligheter til observere forbrukeres atferd og meninger. Men er dataene fra disse kildene valide nok til…

Tema-artikkel

3 high-tech trender for fremtidens markedsanalyse

Ole Petter Nyhaug har vært på nerdeseminar for markedsanalytikere i Amsterdam sammen med 550 likesinnede fra hele Europa og til og…

Tema-artikkel

Den store bommen

Tre viktige valg har i løpet av snaut to år satt en liten støkk i de som setter sin lit til…

Fagartikkel

Cyberbarna styrer utviklingen i mediebransjen

De kalles bare for cyberbarna og styrer nå det meste av utviklingen i mediebransjen. Dette er en utvikling som bare går…

Fagartikkel

Godt år for NMF

Årsmøtet ble i år avholdt på selve kvinnedagen, 8. mars og det passet bra. Kvinnene dominerer nå i de styrende organer.…

Bransjenytt

Verv en venn!

Vi som kjenner Norges Markedsanalyseforening godt vet at mange flere enn våre rundt 750 medlemmer vil ha stor nytte et medlemskap.…

Nytt om navn: 3-2016

De siste bevegelsene i bransjen. Nye navn og folk flytter på seg innen Norstat, Kantar TNS, YouGov, Nielsen, Opinion og Respons.

Bransjenytt

Watch out!!! Her kommer Pålstat!

Pål Listuen har arbeidet i analysebransjen i 23 år, hovedsakelig innenfor datainnsamling. Han har vært ledende figur i flere selskaper og…

Jobb-karriere

Six Sigma – Slik øker du effekten av din Content Marketing

I følge Content Marketing Institute sier 88% av alle B2B-markedsførere og 76% av alle B2C-markedsførere at de bruker Content Marketing i…

Tema-artikkel

Annonsørene trenger vår hjelp til å evaluere effekten av innholds-markedsføring

Innholdsmarkedsføring står for en stadig større del av annonsørenes markedsføringsbudsjett. ANFOs nylig publiserte Den Store Annonsørrapporten viser at flere annonsører gjør…

Tema-artikkel

Content Marketing skaper merkevarens kommunikasjonskapital – og kan måles

Det finnes ingen snarvei til vellykket Content Marketing. En tydelig strategi og målrettet, hardt arbeid med prøving og feiling gir deg…

Tema-artikkel