Ny leder i NMF
Etter at Analysen er overtatt av to kvinner som deler på redaktørvervet, har Rachel Øverås sagt ja til å overta som…
Etter at Analysen er overtatt av to kvinner som deler på redaktørvervet, har Rachel Øverås sagt ja til å overta som…
Sosiale medier gir nå nye muligheter til observere forbrukeres atferd og meninger. Men er dataene fra disse kildene valide nok til…
Tema-artikkel
Ole Petter Nyhaug har vært på nerdeseminar for markedsanalytikere i Amsterdam sammen med 550 likesinnede fra hele Europa og til og…
Tema-artikkel
Tre viktige valg har i løpet av snaut to år satt en liten støkk i de som setter sin lit til…
Fagartikkel
De kalles bare for cyberbarna og styrer nå det meste av utviklingen i mediebransjen. Dette er en utvikling som bare går…
Fagartikkel
Årsmøtet ble i år avholdt på selve kvinnedagen, 8. mars og det passet bra. Kvinnene dominerer nå i de styrende organer.…
Bransjenytt
Vi som kjenner Norges Markedsanalyseforening godt vet at mange flere enn våre rundt 750 medlemmer vil ha stor nytte et medlemskap.…
De siste bevegelsene i bransjen. Nye navn og folk flytter på seg innen Norstat, Kantar TNS, YouGov, Nielsen, Opinion og Respons.
Bransjenytt
Pål Listuen har arbeidet i analysebransjen i 23 år, hovedsakelig innenfor datainnsamling. Han har vært ledende figur i flere selskaper og…
Jobb-karriere
I følge Content Marketing Institute sier 88% av alle B2B-markedsførere og 76% av alle B2C-markedsførere at de bruker Content Marketing i…
Tema-artikkel
Innholdsmarkedsføring står for en stadig større del av annonsørenes markedsføringsbudsjett. ANFOs nylig publiserte Den Store Annonsørrapporten viser at flere annonsører gjør…
Tema-artikkel
Det finnes ingen snarvei til vellykket Content Marketing. En tydelig strategi og målrettet, hardt arbeid med prøving og feiling gir deg…
Tema-artikkel