Åpner Oslo-kontor midt i korona

Etter femten års fartstid i bransjen, satser Brandity videre og åpner Oslo-kontor hvor de ansetter Roar Teige som avdelingsleder. Dette til tross for pandemien vi er midt oppi.

 

Brandity er et innsikts- og strategibyrå som hjelper merkevarer å forstå hvordan de passer inn i menneskers liv og blir mer verdifulle. De jobber med flere kjente merkevarer i hele Norge, og gjennom innsikt og idékraft har Brandity som mål å forvandle usikre idéer til overbevisende nye muligheter.

 – Vi har allerede mange spennende kunder i Oslo, og liker ambisjonsnivået og energien i hovedstadens næringsliv. Tanken om å starte kontor i Oslo har vært der en stund, men det var først da Roar Teige ringte og ville jobbe med oss at vi bestemte oss for å gripe sjansen, sier daglig leder i Brandity, Ina Stølen.

 

Fikk du med deg denne: Opinion Holding kjøper Polling & Statistics

 

Styrker lagets analysekompetanse
Etter 18 år i Norstat hvor Teige har jobbet med noen av de største merkevarene i Norge som NRK, VG, Radio Norge, Finn.no, Helsedirektoratet og Oslo Met, ønsker han nå å kombinere sine analyseferdigheter med strategisk rådgivning.

 -Jeg har kjent til Brandity i mange år, og syns de har en unik og spennende metodikk som appellerer til meg. I tillegg er de uredde i møte med kunder, og klarer å forklare ting nøyaktig som de er basert på god innsikt som er en utrolig verdifull kompetanse, sier Teige.

 

I Brandity vil han ha ansvar for Oslo, men være til glede for alle deres oppdragsgivere. Teige sin stillingstittel prosjektleder og seniorrådgiver innen analyse, og han vil bidra til å bygge Brandity sin fysiske tilstedeværelse i Oslo.

 -Med min bakgrunn og metodekunnskap, håper jeg at jeg kan bidra til å lage enda mer treffsikre analyser med god datakvalitet i bunn. Jeg ser også frem til å i større grad kombinere mine ferdigheter innen analyse med strategisk rådgivning, sier Teige som også sitter i styret i Strategi- og analyseforeningen.

 

Les denne: Norstat får ny konsernsjef

 

En tid for nye muligheter
Teige startet hos Brandity 1. mars, han har møtt flere av deres kunder og er allerede i gang med sine første arbeidsoppgaver.

 -Roar sin kompetanse passer som hånd i hanske med Brandity. Vi leverer rådgivningstjenester som alltid er fundert på strategisk innsikt, og høy kvalitet i dette leddet er vår viktigste suksessfaktor. En ressurs som Roar er helt unikt i konsulentbransjen, og vi gleder oss veldig til å ha han som kollega og primus motor i Oslo, sier Stølen.

 

Hun har selvfølgelig reflektert over valg av tidspunkt for å åpne Oslo-kontoret.

 -Mange tenker kanskje at det er uklokt å satse fra hjemmekontortilværelsen, men vi tenker at nettopp dette er tiden for å utforske nye muligheter. Vi hadde en formidabel vekst i 2020 til tross for at man fryktet det verste. Vi hadde blant annet et spennende prosjekt med å utvikle Masterplan for det Nye akvariet i Bergen. Fremtiden har aldri vært mer uforutsigbar, og nettopp derfor må vi tørre å satse litt hver dag, sier Stølen.

 

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Bransjeutfordrere på Strategidagen 2024

Torsdag 23. mai var det duket for det årlige seminaret «Strategidagen», med et tett program og rekordmange deltagere. Blant talerne fant…

Bransjenytt, Bransjestemmer

Bli kjent med den nye Strategigruppa i Strategi- og analyseforeningen

Børre Thorstensen, strategisk rådgiver i Allegro, er leder for den nye Strategigruppa i Strategi- og analyseforeningen. Vi tok en prat med…

Bransjenytt, Bransjestemmer, Jobb-karriere

Nytt om navn våren 2024

Det er stadig folk som flytter på seg i bransjen. Og det er lenge siden vi har vist frem, så her…

Bransjenytt, Jobb-karriere