Åpner Oslo-kontor midt i korona

Etter femten års fartstid i bransjen, satser Brandity videre og åpner Oslo-kontor hvor de ansetter Roar Teige som avdelingsleder. Dette til tross for pandemien vi er midt oppi.

 

Brandity er et innsikts- og strategibyrå som hjelper merkevarer å forstå hvordan de passer inn i menneskers liv og blir mer verdifulle. De jobber med flere kjente merkevarer i hele Norge, og gjennom innsikt og idékraft har Brandity som mål å forvandle usikre idéer til overbevisende nye muligheter.

 – Vi har allerede mange spennende kunder i Oslo, og liker ambisjonsnivået og energien i hovedstadens næringsliv. Tanken om å starte kontor i Oslo har vært der en stund, men det var først da Roar Teige ringte og ville jobbe med oss at vi bestemte oss for å gripe sjansen, sier daglig leder i Brandity, Ina Stølen.

 

Fikk du med deg denne: Opinion Holding kjøper Polling & Statistics

 

Styrker lagets analysekompetanse
Etter 18 år i Norstat hvor Teige har jobbet med noen av de største merkevarene i Norge som NRK, VG, Radio Norge, Finn.no, Helsedirektoratet og Oslo Met, ønsker han nå å kombinere sine analyseferdigheter med strategisk rådgivning.

 -Jeg har kjent til Brandity i mange år, og syns de har en unik og spennende metodikk som appellerer til meg. I tillegg er de uredde i møte med kunder, og klarer å forklare ting nøyaktig som de er basert på god innsikt som er en utrolig verdifull kompetanse, sier Teige.

 

I Brandity vil han ha ansvar for Oslo, men være til glede for alle deres oppdragsgivere. Teige sin stillingstittel prosjektleder og seniorrådgiver innen analyse, og han vil bidra til å bygge Brandity sin fysiske tilstedeværelse i Oslo.

 -Med min bakgrunn og metodekunnskap, håper jeg at jeg kan bidra til å lage enda mer treffsikre analyser med god datakvalitet i bunn. Jeg ser også frem til å i større grad kombinere mine ferdigheter innen analyse med strategisk rådgivning, sier Teige som også sitter i styret i Strategi- og analyseforeningen.

 

Les denne: Norstat får ny konsernsjef

 

En tid for nye muligheter
Teige startet hos Brandity 1. mars, han har møtt flere av deres kunder og er allerede i gang med sine første arbeidsoppgaver.

 -Roar sin kompetanse passer som hånd i hanske med Brandity. Vi leverer rådgivningstjenester som alltid er fundert på strategisk innsikt, og høy kvalitet i dette leddet er vår viktigste suksessfaktor. En ressurs som Roar er helt unikt i konsulentbransjen, og vi gleder oss veldig til å ha han som kollega og primus motor i Oslo, sier Stølen.

 

Hun har selvfølgelig reflektert over valg av tidspunkt for å åpne Oslo-kontoret.

 -Mange tenker kanskje at det er uklokt å satse fra hjemmekontortilværelsen, men vi tenker at nettopp dette er tiden for å utforske nye muligheter. Vi hadde en formidabel vekst i 2020 til tross for at man fryktet det verste. Vi hadde blant annet et spennende prosjekt med å utvikle Masterplan for det Nye akvariet i Bergen. Fremtiden har aldri vært mer uforutsigbar, og nettopp derfor må vi tørre å satse litt hver dag, sier Stølen.

 

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Hvordan blir årets julehandel?

Nordmenn går en lysere førjulstid i møte, med økt kjøpekraft og optimisme. Men hvor mye penger kommer nordmenn til å bruke…

Bransjenytt, Tema-artikkel

Markedsanalysebransjens nære fremtid, kanskje

I september var jeg så heldig å delta på ESOMAR Congress 2024. Dette er ESOMAR sin årlige konferanse hvor foredragsholdere fra…

Bransjenytt, Teknologi

Nominér til årets priser – frist 28/10

Analysedagen 2024 går av stabelen 7. november i år på Oslo Event Hub, og det blir selvsagt delt ut priser! Vi…

Bransjenytt, Jobb-karriere