Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Folks medievaner 2018

Nye medieplattformer, nye måter for påvirkning, og nye digitale annonsemuligheter. Etter 27 år er seminaret «Folks medievaner» mer relevant enn noen…

Bransjenytt

MÆD 2018

Årets største møteplass for oss som jobber med å forstå kunder og forbrukeradferd (og som liker en fest) gikk av stabelen…

Bransjenytt

Bransjenestor Erik Dalen takker for seg

Den 19. desember 2017 var siste arbeidsdag for bransjenestor og mangeårig direktør for MMI og Ipsos, Erik Dalen.

Bransjenytt

Skuterud Kløvstad – Årets «nykommere» i bransjen

Vegard Skuterud og Cecilie Kløvstad har til sammen mer enn 30 års erfaring fra analysebransjen i Norge, og samarbeider nå i…

Bransjenytt

Årsmøte: Bra økonomi gir grunnlag for videre satsing

NMFs årsmøtet gikk av stabelen 14 mars. Et lite knippe medlemmer hadde satt av tid denne ettermiddagen. De som var tilstede…

Bransjenytt

Holmenkollstafetten – Der byråene kjemper sin evige kamp om tronen

TiderKantar TNS - Klasse: andre lag mix flertall menn - Tid: 1:12:51Opinion - Klasse: andre lag mix flertall kvinner - Tid:…

Bransjenytt

Flat omsetningsutvikling for markedsanalysebransjen i 2017

Virkes årlige omsetningsstatistikk for markedsanalysebransjen viser en tilnærmet flat utvikling for bransjen i 2017. I sum oppnådde virksomhetene som inngår i…

Bransjenytt

En nestor fyller år

Harald Sørgaard Djupvik har nettopp fylt 60 år. Han har vært en markert person i norsk markedsanalyse i veldig mange år; 

Bransjenytt

Mediekonferansen 2017

Mediekonferansen 2017 er vel overstått for i år.

Bransjenytt

MÆD 2017

Årets MAD ble arrangert på Vulkan med konferanse og fest på samme sted. Det var MEGET vellykket. 

Bransjenytt

Kundereisen i Bedriftsmarkedet – Situasjonen trumfer alt

Kundereiser er komplekse, og kundereiser for B2B (bedriftsmarkedet) er enda mer komplekse. I B2B er det flere forskjellige beslutningstakere involvert og…

Bransjenytt

Derfor bør du forstå kundereisen

Kan du fortelle historien om hvordan kundene opplever møtene med ditt selskap? Hvis dette er en god historie, kan det gi…

Bransjenytt