Annonse

Advertisement

INFLUENSER MARKETING I ET FORBRUKERPERSPEKTIV – Fra aspirasjoner til kjøp

Influensere er big business. Influensere er de nye kjendisene og de nye -forfatterne, og markedsførere kan ikke lenger unngå dem i mediemiksen.

Fra byrå – og annonsørperspektiv til forbrukers ståsted

Ipsos Influencer Insights er en omfattende kvalitativ undersøkelse, beriket av kvantitativ informasjon fra Ipsos Social Media tracker, med fokus på kvinner 20-29 år. Rapporten er den første i sitt slag, og gir dybdeforståelse og tallfestet utbredelse av Influenser marketing landskapet blant forbrukere i Norge.

Ipsos SoMe-tracker Q1 2019 viser blant annet at 77% over 18 år er på sosiale medier daglig. Kvinner 20-29 år følger 3 av 10 influensere minst ukentlig. Og 41% av Snapchat brukere i målgruppen følger influensere/bloggere på plattformen, mot 15% i befolkningen over 18 år.

Studiet gir innsikt rundt fenomenet «influensere» fra forbrukers ståsted, og ikke fra et annonsør- eller byråperspektiv. Hovedfokuset i studien å kaste lys over de faktorene i influenseruniverset som fører til kjøp av varer/tjenester og holdningsendringer. Funnene kan bidra til tryggere navigering i det nye norske medielandskapet hvor influenserne har en stadig større påvirkningskraft.

For mer informasjon om studien, ta kontakt med:

Synne Fonkalsrud, Senior Qualitative Research Manager, synne.fonkalsrud@ipsos.com, tlf. 95 70 01 28.

Annonse

Advertisement

Annonse

Advertisement

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Strategiprisen 2025: Hvem setter standarden og fortjener anerkjennelsen som Norges skarpeste strateg?

Strategi- og analyseforeningen i Norge introduserer nå “Strategiprisen” – en prestisjetung utmerkelse som vil hedre de mest fremragende strategiske hodene i…

Bransjenytt

Bransjens omsetning i 2023: Moderat vekst i bransjen, fortsatt sterk vekst blant datainnsamlingsbyråene

Omsetningstallene for 2023 viser at markedsanalysebransjen i Norge totalt sett vokste med 3,5 % fra 2022-2023, til drøyt 1,2 milliarder kroner.…

Bransjenytt

Her er Styret for 2025

Strategi- og analyseforeningens årsmøte gikk av stabelen 13 mars. Der fikk de som hadde møtt opp høre hvordan det siste året…

Bransjenytt