Annonse

Advertisement

Ipsos kjøper 4 divisjoner fra GFK – og lanserer NORM-Simstore i Norge!

For å kunne konkurrere i dagens multikanalverden trenger markedsførere raskere og mer fleksible shopper-markedsføringsverktøy. Hver beslutning forbrukeren tar har betydning for salget ditt. Noen er irrasjonelle og noen emosjonelle. Noen er et resultat av vane, tid på dagen, eller butikkmiljøet.  Hos Ipsos er vi alltid nysgjerrige på hvorfor forbrukerne tar de valgene de tar. Innsikt i disse valgene vil hjelpe våre kunder å vinne kampen i sannhetens øyeblikk.

Arild Sæle

Fotograf for analysen.no og CM i Syno International. Tlf. 92 66 32 27

Oppkjøpet av GFK innebærer at Ipsos tar over NORM, som blant annet tilbyr en unik teknologi for gjennomføring av virtuelle -shopper analyser, inkludert emballasjetester, simulerte shopping-turer og avanserte prisoptimaliseringsstudier.

Nå lanserer Ipsos NORM – Simstore, en online plattform som tilbyr en rekke virtuelle løsninger for shopperresearch og pakningstester. Med Simstore kan våre kunder skaffe seg innsikt i hvordan -shopperne tar beslutninger i butikk, forbedre navigering og optimalisere butikk aktivering og pakningsdesign.

Støttet av et team av erfarne shopper- og pakningseksperter, tilbyr Ipsos Simstore realistisk og svært nøyaktig potensialtesting, inkludert 2D- og 3D hylle visninger, 360° VR butikkmiljø og testmiljø for e-handel.

Simstore gir:

  • Førsteklasses virtuelle miljøer i en lang rekke butikkmiljø og e-handelsløsninger.
  • En validert tilnærming som er svært presis i å predikere salgspotensial
  • En rekke automatiserte løsninger som gir fleksibilitet i alle ledd

Simstore er en av flere nye produktlanseringer fra Ipsos som tar i bruk ny teknologi for å bistå kundene med utfordringer innen Shopper og Innovasjon.

Annonse

Advertisement

Annonse

Advertisement

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Pål Listuen går til Opinion – blir direktør for forretningsutvikling

- Blir litt som markedsanalysens svar på Jens Stoltenberg sitt comeback, sier bransjeveteranen til Analysen.

Bransjenytt, Jobb-karriere

Hvordan blir årets julehandel?

Nordmenn går en lysere førjulstid i møte, med økt kjøpekraft og optimisme. Men hvor mye penger kommer nordmenn til å bruke…

Bransjenytt, Tema-artikkel

Markedsanalysebransjens nære fremtid, kanskje

I september var jeg så heldig å delta på ESOMAR Congress 2024. Dette er ESOMAR sin årlige konferanse hvor foredragsholdere fra…

Bransjenytt, Teknologi