Annonse

Advertisement

Ipsos kjøper 4 divisjoner fra GFK – og lanserer NORM-Simstore i Norge!

For å kunne konkurrere i dagens multikanalverden trenger markedsførere raskere og mer fleksible shopper-markedsføringsverktøy. Hver beslutning forbrukeren tar har betydning for salget ditt. Noen er irrasjonelle og noen emosjonelle. Noen er et resultat av vane, tid på dagen, eller butikkmiljøet.  Hos Ipsos er vi alltid nysgjerrige på hvorfor forbrukerne tar de valgene de tar. Innsikt i disse valgene vil hjelpe våre kunder å vinne kampen i sannhetens øyeblikk.

Arild Sæle

Fotograf for analysen.no og CM i Syno International. Tlf. 92 66 32 27

Oppkjøpet av GFK innebærer at Ipsos tar over NORM, som blant annet tilbyr en unik teknologi for gjennomføring av virtuelle -shopper analyser, inkludert emballasjetester, simulerte shopping-turer og avanserte prisoptimaliseringsstudier.

Nå lanserer Ipsos NORM – Simstore, en online plattform som tilbyr en rekke virtuelle løsninger for shopperresearch og pakningstester. Med Simstore kan våre kunder skaffe seg innsikt i hvordan -shopperne tar beslutninger i butikk, forbedre navigering og optimalisere butikk aktivering og pakningsdesign.

Støttet av et team av erfarne shopper- og pakningseksperter, tilbyr Ipsos Simstore realistisk og svært nøyaktig potensialtesting, inkludert 2D- og 3D hylle visninger, 360° VR butikkmiljø og testmiljø for e-handel.

Simstore gir:

  • Førsteklasses virtuelle miljøer i en lang rekke butikkmiljø og e-handelsløsninger.
  • En validert tilnærming som er svært presis i å predikere salgspotensial
  • En rekke automatiserte løsninger som gir fleksibilitet i alle ledd

Simstore er en av flere nye produktlanseringer fra Ipsos som tar i bruk ny teknologi for å bistå kundene med utfordringer innen Shopper og Innovasjon.

Annonse

Advertisement

Annonse

Advertisement

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

De unge verner om den dyrebare, eksklusive tiden sin – som fortsatt domineres av sosiale medier.

Den 5. juni lanserte Kantar Media årets Medietrender Ung (15-24 år). Selv om vi vet at de unge bruker mye tid…

Bransjenytt, Tema-artikkel

Elisabeth Haug vant Strategiprisen 2025!

Her får du juryens begrunnelse:

Bransjenytt, Jobb-karriere

Strategiprisen 2025: Hvem setter standarden og fortjener anerkjennelsen som Norges skarpeste strateg?

Strategi- og analyseforeningen i Norge introduserer nå “Strategiprisen” – en prestisjetung utmerkelse som vil hedre de mest fremragende strategiske hodene i…

Bransjenytt