Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Social Media Index – Who´s winning at the SoMe-game in the Nordics?

Most Social Media (SoMe) Index users tend to use the data to keep an eye on themselves and close competitors. It…

Tema-artikkel

Analyse av data fra sosiale medier – Hvilke råd skal kundene få?

Sosiale medier gir nå nye muligheter til observere forbrukeres atferd og meninger. Men er dataene fra disse kildene valide nok til…

Tema-artikkel

3 high-tech trender for fremtidens markedsanalyse

Ole Petter Nyhaug har vært på nerdeseminar for markedsanalytikere i Amsterdam sammen med 550 likesinnede fra hele Europa og til og…

Tema-artikkel

Six Sigma – Slik øker du effekten av din Content Marketing

I følge Content Marketing Institute sier 88% av alle B2B-markedsførere og 76% av alle B2C-markedsførere at de bruker Content Marketing i…

Tema-artikkel

Annonsørene trenger vår hjelp til å evaluere effekten av innholds-markedsføring

Innholdsmarkedsføring står for en stadig større del av annonsørenes markedsføringsbudsjett. ANFOs nylig publiserte Den Store Annonsørrapporten viser at flere annonsører gjør…

Tema-artikkel

Content Marketing skaper merkevarens kommunikasjonskapital – og kan måles

Det finnes ingen snarvei til vellykket Content Marketing. En tydelig strategi og målrettet, hardt arbeid med prøving og feiling gir deg…

Tema-artikkel

MEASUREMENT AND ANALYTICS – First then you win at content marketing!

I en tid hvor mer tradisjonelle marketingredskaper innenfor markedsføring har vanskeligere for å trenge gjennom til eksisterende og potensielle kunder, har…

Tema-artikkel

Slik måler Nettavisen effekten av Innholds-markedsføring

Innholdsmarkedsføring har lenge vært et buzz-ord i analysebransjen, og det er stor interesse rundt hvordan man best kan måle effekt av…

Tema-artikkel

Den store myten

Hvis du vil forstå hvordan du kan måle effekten av innholdsmarkedsføring, må du starte med å forstå innholdets rolle i kjøpsprosessen. 

Tema-artikkel

A New Era of Product Innovation

Many innovators subscribe to the notion that testing more ideas increases the likelihood of finding a true winner. The traditional “test-retest”…

Tema-artikkel

Kan teknologi som virtuell virkelighet, wearables og beacons åpne for større innovasjon i markedsanalysefeltet?

Rask teknologiutvikling gjør at stadig flere av den norske befolkningen tar i bruk teknologi og apper som monitorerer og analyserer personlig…

Tema-artikkel

Hvordan kan innsiktsspesialister hjelpe bedrifter å lykkes med innovasjon?

Hvor mange overskrifter av typen “9 av 10 innovasjoner flopper i markedet ett år etter lansering” har du sett? Ja, bare…

Tema-artikkel