Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Relevans er nøkkelen til effektiv kundedialog og salg

Digitaliseringsutviklingen gir butikker tilgang til mer informasjon om kundene sine. Dersom de nye dataene brukes riktig, kan denne utviklingen gi en…

Tema-artikkel

Hjemme hos Komplett Group

Komplett.no er Norges største nettbutikk og ble etablert i 1996. Nettbutikken eies av Komplett Services AS som er del av Komplett…

Tema-artikkel

Smarter location decisions through analytics

Even though the online share of retail sales in Norway is about 10% and expected to further increase to 12.7% in…

Tema-artikkel

Måling av netthandel – nå og framover

Forbruker gjør en stadig større del av både vare- og tjenestekjøpene sine over nett. Og selv om vi fortsatt snakker om…

Tema-artikkel

Big Data and the Future of Retail, Providing a Crystal Ball Solving the equation:

“What product + Where to sell it + When to offer it”

Tema-artikkel

Hvorfor bruker du Powerpoint?

PowerPoint revolusjonerte rapportering og presentasjon av markedsanalyse-resultater da programmet kom på markedet. I dag stilles det nye krav til rapportering og…

Tema-artikkel

Hvorfor bruker du Powerpoint?

PowerPoint revolusjonerte rapportering og presentasjon av markedsanalyse-resultater da programmet kom på markedet. I dag stilles det nye krav til rapportering og…

Tema-artikkel

Effektive rapporter, takk!

De fleste prosjekter avsluttes med en rapport, men en rapport kan være så mangt. Spørsmålet er om det kan gjøres enklere…

Tema-artikkel

Kreativ analyse, takk!

Høy endringstakt i dagens samfunn gir økt behov for markedsanalyse. Kravene til hvordan markedsanalyse overleveres til kundene er imidlertid også i…

Tema-artikkel

Skal vi bli bedriftsrådgivere og grafiske designere?

Kundene ønsker seg tydeligere og penere rapporter. Hva mener de da? Betyr tydlighet her tydligere konklusjoner – at vi som skriver…

Tema-artikkel

Trenger vi markedsanalyse?

Markedsanalysebransjens forretningsmodell har primært bygget på inntekter fra innsamling og leveranse av surveydata. Disse inntektene er under sterkt press og det…

Tema-artikkel

Knekker vi koden i fokusgrupper?

Fokusgrupper har stolte røtter i psykoanalysen. Men går vi egentlig nok i dybden i dag? Eller hopper vi raskt til neste…

Tema-artikkel