Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Obs

Vi har oppdaget en feil på nettsidene våre og jobber med saken!

Tema-artikkel

Veien til enkelhet

Ideen var å skape noe nytt. Grunnleggerne i Scandinfo, som i dag er et av Sveriges største og ledende markedsanalysebyråer, hadde…

Tema-artikkel

Internett trafikkdata

Internett trafikkdata kan i dag beskrive en betydelig del av vår forbrukeratferd. Gjennom profilering kan denne typen data også fortelle mye…

Tema-artikkel

Data fra sosiale medier

Salg, markedsføring, og dermed også markedsanalyse, er i rask endring. Særlig sosiale medier har endret måten man jobber på. Utfordringen er…

Tema-artikkel

Grave gull i basen

Har du noen gang ringt banken og tastet inn kontonummeret ditt i påvente av svar? Når du endelig får en person…

Tema-artikkel

Turbulens i våre datakilder

Digitaliseringen av vår hverdag har skapt en rekke nye plattformer innen datainnsamling. Dette har åpnet opp for at bransjen kan nå…

Tema-artikkel

Sekundærdata

Det meste har vært undersøkt før var det noen som sa, og den som sa det har selvfølgelig helt rett. Aldri…

Tema-artikkel

Telenor er åpen for nye analysemetoder

Telenor har tatt i bruk og tester et system for passiv måling av emosjonelle reaksjoner på video. Systemet oppleves som nyttig…

Tema-artikkel

Neuromarketing for evolusjon, ikke revolusjon

Neuromarketing baserer seg på å teste fysiologiske endringer hos en person for å avdekke i hvilken grad personen reagerer følelsesmessig på…

Tema-artikkel

The brains behind better ads: Optimizing the cute and cuddly

For non-profits with big ambitions and small budgets, maximizing each ad to be effective and memorable is essential. Nielsen and the…

Tema-artikkel

Hjernescan dine kunder

Det er vores hjerne, der bestemmer, hvilke produkter vi kan lide, og hvilke vi vil bruge penge på. Det er derfor…

Tema-artikkel

Neuromarketing viser hvordan reklamen virker

Hvordan virker neuromarketing i praksis og hva vi kan lære av å bruke metoden? I TNS Gallup ser vi neuromarketing som…

Tema-artikkel