Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

A New Era of Product Innovation

Many innovators subscribe to the notion that testing more ideas increases the likelihood of finding a true winner. The traditional “test-retest”…

Tema-artikkel

Kan teknologi som virtuell virkelighet, wearables og beacons åpne for større innovasjon i markedsanalysefeltet?

Rask teknologiutvikling gjør at stadig flere av den norske befolkningen tar i bruk teknologi og apper som monitorerer og analyserer personlig…

Tema-artikkel

Hvordan kan innsiktsspesialister hjelpe bedrifter å lykkes med innovasjon?

Hvor mange overskrifter av typen “9 av 10 innovasjoner flopper i markedet ett år etter lansering” har du sett? Ja, bare…

Tema-artikkel

Teknologi er ikke smart strategi

De siste årene har vi fått en hel rekke nye digitale verktøy som automatiserer reklamen, og vi ser at annonsørene putter…

Tema-artikkel

Norge og innovasjonsdyktighet

I et samarbeide mellom Cornell og INSEAD utvikles det årlig en oversikt over vel 140 nasjoners innovasjonsrangering basert på 79 målepunkter.…

Tema-artikkel

Algoritmer i Customer Experience Management (CEM)

Customer Experience Management (CEM) er samlingen av prosesser som en bedrift bruker til å spore, overvåke og organisere hver interaksjon mellom…

Tema-artikkel

Kunder – er noen vakrere enn andre?

Alt for mange bedrifter fokuserer for entydig på suksessen over nye kunder og det å ha mange av dem, men en…

Tema-artikkel

Fra markedsanalyse til prosessverktøy

Kravet til kundesentrene øker, blant annet som en konsekvens av hvor viktige de har blitt i dialogen mellom leverandøren og markedet.…

Tema-artikkel

Hvordan levere fantastiske kundeopplevelser i kundens tidsalder

Det sies at vi lever i «kundens tidsalder», hvor makten har skiftet fra selskaper til kunden. Kundeopplevelse er derfor høyt på…

Tema-artikkel

Kundeinnsikt er nøkkelen til markedsdifferensiering

Customer Experience Management benytter den åpenlyse sammenhengen mellom gode kundeopplevelser og økonomisk fortjeneste. En sammenheng som er dokumentert gjennom bl.a. dansk…

Tema-artikkel

Å vinne kundens hjerte

Posten og Bring har gjort betydelige investeringer i Customer Experience Management (CEM) for å gjøre organisasjonen mer kundeorientert og innovasjonsarbeidet tilstrekkelig…

Tema-artikkel

Fremtidens handel; – utviklingstrekk og utfordringer for analysebransjen

Odd Gisholt har fulgt norsk og internasjonal handel med varer og tjenester i en årrekke. Fra sine utsiktsposter på Handelsakademiet/OHH, Norges…

Tema-artikkel