Sekundærdata
Det meste har vært undersøkt før var det noen som sa, og den som sa det har selvfølgelig helt rett. Aldri…
Tema-artikkel
Det meste har vært undersøkt før var det noen som sa, og den som sa det har selvfølgelig helt rett. Aldri…
Tema-artikkel
Telenor har tatt i bruk og tester et system for passiv måling av emosjonelle reaksjoner på video. Systemet oppleves som nyttig…
Tema-artikkel
Neuromarketing baserer seg på å teste fysiologiske endringer hos en person for å avdekke i hvilken grad personen reagerer følelsesmessig på…
Tema-artikkel
For non-profits with big ambitions and small budgets, maximizing each ad to be effective and memorable is essential. Nielsen and the…
Tema-artikkel
Det er vores hjerne, der bestemmer, hvilke produkter vi kan lide, og hvilke vi vil bruge penge på. Det er derfor…
Tema-artikkel
Hvordan virker neuromarketing i praksis og hva vi kan lære av å bruke metoden? I TNS Gallup ser vi neuromarketing som…
Tema-artikkel
Kanskje ikke alt bør bli for perfekt? Cathrine Nes i Datatilsynet tar oss i denne artiklen gjennom utfordringer med personvern, enkeltindivider og big…
Tema-artikkel
Kundevekst betyr ikke bare nye kunder, men også å tette igjen den berømte lekkende bøtten. I denne artikkelen vil vi vise…
Tema-artikkel
Slik arbeider dunnhumby med big data.
Tema-artikkel
Les hvordan Telenor Group arbeider med "Big Data Analytics" og hvordan effektiv markedsføring med Big Data Analytics gir 13 ganger bedre…
Tema-artikkel
Livet som markedsanalytiker er ikke alltid enkelt. Det mangler ikke på blogger og artikler som spår markedsanalysens undergang. Denne gangen er…
Tema-artikkel
-et onde eller et gode?
Tema-artikkel