Effektmålinger Samfunnsengasjement = Nyttig innsikt
OECD-rapporten fra 2018 viste at ni prosent i aldersgruppen 15-29 år i Norge verken er i arbeid eller utdanning, noe som…
Bransjenytt
OECD-rapporten fra 2018 viste at ni prosent i aldersgruppen 15-29 år i Norge verken er i arbeid eller utdanning, noe som…
Bransjenytt
UTFORDRING Samferdselsmyndighetene i Norge og regionale myndigheter har en målsetting om at all vekst i persontrafikk skal tas med kollektiv, sykkel…
Bransjenytt
Norsk Gallup har levert surveydata siden 1946, ble innlemmet i TNS i 1997 og ble en del av Kantar og WWP…
Bransjenytt
For å kunne konkurrere i dagens multikanalverden trenger markedsførere raskere og mer fleksible shopper-markedsføringsverktøy. Hver beslutning forbrukeren tar har betydning for…
Bransjenytt
Influensere er big business. Influensere er de nye kjendisene og de nye -forfatterne, og markedsførere kan ikke lenger unngå dem i…
Bransjenytt
En forutsetning for god markedsanalyse er at vi får et tilstrekkelig antall med representative respondenter i tale. Tiden folk har tilgjengelig…
Bransjenytt
Respons Analyse gjennomførte en undersøkelse for Samfunnsviterne, som resulterte i en ny felles forståelse av at samfunnsvitere og markedsanalytikere har mye…
Bransjenytt
Markedsanalysebransjen er kanskje ikke kjent som den sprekeste bransjen i byen – vi sitter krokbøyd over store datasett i den desperate…
Bransjenytt
Sent i april var store deler av den norske bygg- og eiendomsbransjen samlet til Boligdagene 2019, med en rekke foredragsholdere som…
Bransjenytt
Markedsanalysebransjen skal gjøre frivilligheten bedre. 14. februar ble Norges Frivillighetssentraler plukket ut som vinner av innsiktstjenester til en verdi av 100…
Bransjenytt
Analysens spede start var på 1970-tallet. Diverse kopimaskiner rundt i bedriftene der redaksjonen jobbet stod for mangfoldiggjørelsen. Det var lenge før…
Bransjenytt
Med over 40 års erfaring med å analysere og forstå forbrukere og det norske samfunnet, ønsket Ipsos å dele sin kunnskap…
Bransjenytt