Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Effektmålinger Samfunnsengasjement = Nyttig innsikt

OECD-rapporten fra 2018 viste at ni prosent i aldersgruppen 15-29 år i Norge verken er i arbeid eller utdanning, noe som…

Bransjenytt

Mobilitetspakken Hjem-Jobb-Hjem

UTFORDRING Samferdselsmyndighetene i Norge og regionale myndigheter har en målsetting om at all vekst i persontrafikk skal tas med kollektiv, sykkel…

Bransjenytt

Et privilegium å jobbe i en bransje der vi lever av å forstå folk

Norsk Gallup har levert surveydata siden 1946, ble innlemmet i TNS i 1997 og ble en del av Kantar og WWP…

Bransjenytt

Ipsos kjøper 4 divisjoner fra GFK – og lanserer NORM-Simstore i Norge!

For å kunne konkurrere i dagens multikanalverden trenger markedsførere raskere og mer fleksible shopper-markedsføringsverktøy. Hver beslutning forbrukeren tar har betydning for…

Bransjenytt

INFLUENSER MARKETING I ET FORBRUKERPERSPEKTIV – Fra aspirasjoner til kjøp

Influensere er big business. Influensere er de nye kjendisene og de nye -forfatterne, og markedsførere kan ikke lenger unngå dem i…

Bransjenytt

Fra Fortnite til markedsanalyse: Kan lærdommer fra spill-industrien redde responsratene?

En forutsetning for god markedsanalyse er at vi får et tilstrekkelig antall med representative respondenter i tale. Tiden folk har tilgjengelig…

Bransjenytt

Samfunnsvitere markedsanalytikere =SANT

Respons Analyse gjennomførte en undersøkelse for Samfunnsviterne, som resulterte i en ny felles forståelse av at samfunnsvitere og markedsanalytikere har mye…

Bransjenytt

Holmenkollstafetten 2019

Markedsanalysebransjen er kanskje ikke kjent som den sprekeste bransjen i byen – vi sitter krokbøyd over store datasett i den desperate…

Bransjenytt

Opinion: Pulsmåling på boligmarkedet

Sent i april var store deler av den norske bygg- og eiendomsbransjen samlet til Boligdagene 2019, med en rekke foredragsholdere som…

Bransjenytt

Innsikt med mening

Markedsanalysebransjen skal gjøre frivilligheten bedre. 14. februar ble Norges Frivillighetssentraler plukket ut som vinner av innsiktstjenester til en verdi av 100…

Bransjenytt

Analysen anno 1998

Analysens spede start var på 1970-tallet. Diverse kopimaskiner rundt i bedriftene der redaksjonen jobbet stod for mangfoldiggjørelsen. Det var lenge før…

Bransjenytt

Ipsos – Sterk faglig start på høsten

Med over 40 års erfaring med å analysere og forstå forbrukere og det norske samfunnet, ønsket Ipsos å dele sin kunnskap…

Bransjenytt