Tone M. Eidissen er en meget erfaren, faglig sterk og engasjert markedsanalytiker som startet i Respons Analyse i august. Hun har nærmere 20 års bransjeerfaring som rådgiver, konsulent og prosjektleder – både fra byrå- og kundesiden. Hun er utdannet Siviløkonom fra BI og har jobbet som markedsanalytiker i selskaper som Telenor, Orkla og KLP, men kom senest fra stillingen som Senior Insight Consultant i Netigate.
Jan Behrens begynte i stillingen som seniorrådgiver i august og kommer fra stilling som Sr. Konsulent i Ipsos der han har jobbet siden 2007. Jan er utdannet Siv.øk. fra NHH og har jobbet i ulike selskaper i analysebransjen i over 20 år. Han har tidligere hatt marketingstillinger i Orkla og Mills, og vært konsulent hos Edge consulting. Jan vil arbeide som seniorrådgiver i Opinion med kvantitative analyser innen merkevare – og markedsforståelse.
Alexandra Palm begynte 18. august, og kommer fra stillingen som prosjektkoordinator i Telenor. Alexandra har en mastergrad i Teknologi, Innovasjon og Kunnskap fra UiO, og ble ferdig utdannet i 2020. Hun vil arbeide som junioranalytiker i Opinion, innenfor kvalitative metoder.
Kristin Øygarden begynte i Opinion 27. september, og har de siste to årene jobbet med markedsføring og rekruttering i Hamnøy. Kristin har en mastergrad i Arbeids- og organisasjonspsykologi fra UiB, og har også et årsstudium i Digital Markedsføring fra Noroff. Hun vil arbeide som kvalitativ junioranalytiker i Opinion.
Martin Stubban begynte 1. november i Opinions avdeling for Politikk og Samfunn, og kommer fra en stilling som analytiker i Sentio. Martin har utdanning i statsvitenskap fra NTNU og har jobbet i Sentio siden 2018. I Sentio har han jobbet med analyse og rapportering av de fleste typer undersøkelser, og han har vært hovedansvarlig for Sentios politiske meningsmålinger. Martin har tidligere jobbet som rådgiver i NAV med oppgaver knyttet til veiledning og saksbehandling.
Nina Iren Hoven er utdannet sivilingeniør i fysikk fra NTNU og begynner i Opinion i januar. Hun kommer fra stilling som medisinsk fysiker ved Oslo Universitetssykehus, hvor hun har jobbet med kvalitetssikring av persontilpasset strålebehandling. I Opinion vil hun jobbe som senioranalytiker i kvantitativ metode, med spesielt fokus på bruk av Python for prosessering, analyse og visualisering av data.
Mads Motrøen er ansatt som senior prosjektleder i Norstat. Han kommer Ipsos hvor han har jobbet siden 2018. Mads har bred erfaring med analyseoppdrag for private og offentlige oppdragsgivere og har jobbet mye med politiske målinger og andre samfunnsrelaterte tema. Mads er utdannet statsviter med spesialisering i kvantitativ analyse. På fritiden leser han gamle bøker og hører på støyende musikk
Graciella Garmann er ansatt som Chief Commercial Officer i Norstat. Hun kommer fra stillingen som Director/ Head of managed services i KPMG, og har over 15 års erfaring med forretningsutvikling og markedsstrategi i selskaper som Capgemini Consulting, TietoEVRY og CGI. Graciella er ansatt i Norstat Group, og vil jobbe på tvers av alle Norstats markeder.
Jonas Eilertsen startet som konsulent i Kantar 1. oktober. Han kommer fra stillingen som prosjektleder i Polling & Statistics (Nå datterselskap av Opinion AS). Jonas er siviløkonom fra NTNU Handelshøyskolen med spesialisering i markedsføring og innovasjon. På privaten er Jonas er ivrig hobbykokk og friluftsentusiast.
Trine Byg startet som konsulent i Kantar 1. september. Hun kommer fra Danmark og fra en stilling som konsulent i Danmarks Radio, hvor hun har jobbet i økonomisekretariatet med strategiske prosjekter, beslutningsopplegg og kommunikasjon. Forut for DR har Trine erfaring med markedsanalyse og rådgivning fra Epinion. Hun har Master i sosiologi fra Københavns Universitet. Fritiden går med til yoga, leseopplevelser og utforskning av kultur og natur i Oslo/Norge.
Haakon Nordlund startet som strategisk rådgiver i Kantar 15.januar. Han har bakgrunn fra Orkla, som brand manager og marketing manager i Orkla Foods Norge, samt intern konsulent og merkevareekspert for flere av konsernets mest kjente merkevarer i Norden, Baltikum og Storbritannia. Han var også ansvarlig for Marketing Strategy & Positioning ved Orkla Brand Academy. Etter tiden i Orkla drev Haakon eget selskap, samtidig som han sørget for faglig påfyll, blant annet gjennom vinutdanning. I Kantar vil Haakon være ansvarlig for merkevaredomenet.
Jonas Bjerkelund startet i ny stilling som junior konsulent i Kantar i august. Han har vært trainee i selskapet siden desember 2019 ved siden av studier. Jonas har en mastergrad i strategisk markedsføringsledelse fra Handelshøyskolen BI.
Joachim Raanaas startet som konsulent i Kantar i august. Joachim har tatt en bachelor i Creative Industries Management på Handelshøyskolen BI i Oslo. På fritiden går tiden til trening, foto, fiske og friluftsliv.
Erik Horgmo er ansatt som Research Account Manager i Ipsos. Han har en Bachelorgrad fra BI og har hele sin karriere jobbet med analyse og innsikt blant annet Opinion, Prognosesenteret og senest i Annalect. Han har erfaring fra både bank, Telecom, forsikring og FMCG. Erik er i tillegg over middels tech interessert.
Margareth Hol Røed er ansatt som Seniorkonsulent Kvalitative metoder i Ipsos. Hun er utdannet fra NTNU i Trondheim innenfor sosiologi og medievitenskap. Margareth har bred arbeidserfaring innen marketing både fra byrå og kundesiden. Hun har blant annet jobbet i Mediacom, Vizeum, Schibsted og Made by Wood. Margareth brenner for det kvalitative faget og gleder seg til spennende dypdykk i kundenes problemstillinger.
Inga Ingulfsen er ansatt som Research Manager i Ipsos. De siste fem årene har hun jobbet i Candid, en global leverandør av data og analyser om og for ideell sektor. Hun har mastergrad i Global Affairs fra New York University og hos Ipsos jobber hun med prosjekter og kunder innenfor Public Affairs.
Britt Kristine Ludvigsen er nyansatt Research Manager i Ipsos, hvor hun jobber med prosjekter og kunder innenfor Public Affairs. Hun er utdannet statsviter, og har de siste årene vært ansatt som rådgiver i Integrerings- og mangfoldsdirektoratet. Britt er samfunnsengasjert, og har tidligere vært aktiv i flere ulike organisasjoner.
Eirik Øye er ansatt som Research Executive i Ipsos. Han har en mastergrad i vitenskaps- og teknologistudier. Eirik skrev master om EUs grønne giv, i samarbeid med forskningsinstituttet CICERO. Han har i etterkant vært med å skrive en forskningsartikkel med dem. Fritiden brukes til å være i skog og natur, både til fots og på sykkel.
Bjørnar Brenne er nyansatt som Prosjektleder i Quotation team. Han har bachelor i markedsføringsledelse og strategisk markedsføring fra BI. Han har jobbet i mange år på Espa Servicesenter – også kalt Bolleland. I tillegg, har han hatt et internship hos SDG og jobbet med bærekraft. På fritiden liker Bjørnar å være sosial, holde seg i form og følge med på fotball.
Robin Juliussen er ansatt som Senior Data Analyst i Ipsos. Han har en bachelor i Ingeniørfag Data fra Høyskolen i Oslo og Akershus. Robin har jobbet i 11 år i Kantar som programmerer, databehandler og teknisk konsulent for markedsundersøkelser og har bred erfaring fra de fleste markeder. På fritiden liker han å løpe og tilbringe tid på hytta – feriene går i normale tider med å på å utforske verden i Sør-Øst Asia.