Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Økt reklameirritasjon

De siste fem årene har Mindshare målt reklameirritasjonen i den norske befolkningen (18-70). Det har vi gjort ved å stille nordmenn…

Fagartikkel

Den digitale transformasjonen aksellererer

Rivende utvikling for audio og tidenes omdømmekrise for Facebook: Medieforsker Knut-Arne Futsæter tar oss gjennom medielandskapet anno 2021!

Fagartikkel

Hvordan kan TikTok brukes i merkevarebyggingen?

Hvis du har hørt, sett eller ledd av det et sted på sosiale medier, er sjansen stor for at det allerede…

Fagartikkel

Kvalitativ analyse uten fysiske møter: Hva korona har lært oss

- Bransjen har lært mye, men jeg tror vi skal tilbake til fysiske møter igjen - men aldri så mye som…

Fagartikkel

Opinion “vant valget” med lavest samlet avvik

- Flere av analysebyråene har jevnt over levert godt i sine siste målinger før valget. Det er en styrke for bransjen…

Fagartikkel

De beste tjenestene og produktene lages når vi forstår

Kjernen til suksess for innovasjoner er at vi faktisk forstår hva som skjer rundt oss.

Fagartikkel

Økt strømming gir økt konsum på alle skjermer

- Nå er det over ett år siden koronapandemien rammet Norge og endret våre liv og hverdag, og aldri har mediebruken…

Fagartikkel

Bærekraftsrapport

Hvordan jobbes det med bærekraft blant norske bedrifter? Hva gjøres og hva oppleves som viktigst i de ulike bransjene? Har ledere…

Fagartikkel

Fem ferske innsikter om norske forbrukertrender 2021-2023

Hvilke nye trender vil prege norske forbrukere de neste tre til fem årene, på vei ut av koronakrisen?

Fagartikkel

Merkevarestyrke som konkurranse-fortrinn

Det handler om å sikre at din merkevare trigges når behovet oppstår, og om å stå ut i mengden og bli…

Fagartikkel

Dette var medietrendene 2020

09. mars la Kantar fram sine tanker om medieåret som har vært, og medieåret som kommer. Les mer om hvilke trender…

Fagartikkel

Hvem er “Greenfluenserne”?

At den grønne bølgen har skylt innover samfunn, marked, politikk og medier er et faktum, og heller ikke influenser-sfæren er unntatt…

Fagartikkel