Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Quo vadis – medarbeidersamtalen?

De fleste av oss gjennomfører den årlige medarbeidersamtalen uten å mukke. Harald Djupvik ser på effekt av medarbeidersamtalen og tar et…

Fagartikkel

Dumme data og kloke analytikere

Livet som markedsanalytiker er ikke alltid enkelt. Det mangler ikke på blogger og artikler som spår markedsanalysens undergang. Denne gangen er…

Tema-artikkel

Store datamengder

-et onde eller et gode?  

Tema-artikkel

De næste 5 år

Fra norsk markedsføring og markedsanalyse til Betanavia.

Fagartikkel

Mennesker og opplevelser må være i sentrum

...når merkevarer skal bygges og vaner endres. 

Fagartikkel

Stabilt for bransjen

Markedsanalysebransjen opplevde svak omsetningsvekst gjennom 2013. Foreløpige tall basert på bransjeaktørenes egen innrapportering viser en topplinjevekst på 0,6 prosent.

Bransjenytt

En ny generasjon av egne merkevarer

Den første generasjonen av egne merkevarer (EMV) i dagligvarehandelen handlet om å utfordre merkeleverandørene på pris med produkter som lignet produktmessig…

Tema-artikkel

Vi ønsker oss tydeligere og penere rapporter fra analysebyråene

Intervju med Minda Asgard Musk (Leder analyse, Gjensidige) og Marius Torsvik Fagsjef markedsanalyse, Analyse privat, Gjensidige).

Risiko og tilnærming til modellering og best practice

Prediktiv modellering er et vidt tema og kan, generelt, forstås som en modellutviklings-prosess der man prøver å predikere sannsynligheten for et…

Tema-artikkel

Det ultimate spørsmålet – fleip eller fakta?

I Douglas Adams, skjønnlitterære klassiker «The Hitchiker’s Guide to the Galaxy» er tallet 42 svaret på spørsmålet om «meningen bak livet,…

Tema-artikkel

How marketing analysts can make their CMO shine at the budget table

Tema-artikkel

I will make you shine!

"The marketing budget is cut again."How many times have you heard the Chief Marketing Officer (CMO) say that? Every time a…

Tema-artikkel