Hadoop: Stordataanalyse og gule elefanter
Analyse på såkalte «Big Data» er et hot tema, spesielt innen markedsanalyse, og dataplattformen Apache Hadoop blir gjerne assosiert med hjertet…
Teknologi
Analyse på såkalte «Big Data» er et hot tema, spesielt innen markedsanalyse, og dataplattformen Apache Hadoop blir gjerne assosiert med hjertet…
Teknologi
Liten og smart slår ofte stor og ressurssterk - også når det gjelder innholdsmarkedsføring. Et samarbeidsprosjekt mellom Medialounge, INMA og TNS…
Fagartikkel
Ikke bare de funksjonelle sidene av et produkt har betydning for kundenes opplevelse, også følelsesmessige reaksjoner på produktet spiller inn. Ved…
Fagartikkel
Norske selskaper har blitt flinkere til å bruke analyse for å forstå hvordan de oppfattes av markedet. Til dette trenger de…
Fagartikkel
Analytikernes drivermodeller forutsetter som oftest reflekterte forbrukere. Virkelighetens forbrukere er imidlertid mer vanestyrte enn reflekterende. Denne erkjennelsen bør få betydning for…
Fagartikkel
Telenor har tatt i bruk og tester et system for passiv måling av emosjonelle reaksjoner på video. Systemet oppleves som nyttig…
Tema-artikkel
Neuromarketing baserer seg på å teste fysiologiske endringer hos en person for å avdekke i hvilken grad personen reagerer følelsesmessig på…
Tema-artikkel
For non-profits with big ambitions and small budgets, maximizing each ad to be effective and memorable is essential. Nielsen and the…
Tema-artikkel
Det er vores hjerne, der bestemmer, hvilke produkter vi kan lide, og hvilke vi vil bruge penge på. Det er derfor…
Tema-artikkel
Hvordan virker neuromarketing i praksis og hva vi kan lære av å bruke metoden? I TNS Gallup ser vi neuromarketing som…
Tema-artikkel
Kanskje ikke alt bør bli for perfekt? Cathrine Nes i Datatilsynet tar oss i denne artiklen gjennom utfordringer med personvern, enkeltindivider og big…
Tema-artikkel
Kundevekst betyr ikke bare nye kunder, men også å tette igjen den berømte lekkende bøtten. I denne artikkelen vil vi vise…
Tema-artikkel