Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Hadoop: Stordataanalyse og gule elefanter

Analyse på såkalte «Big Data» er et hot tema, spesielt innen markedsanalyse, og dataplattformen Apache Hadoop blir gjerne assosiert med hjertet…

Teknologi

Liten slår stor på innholdsarenaen

Liten og smart slår ofte stor og ressurssterk - også når det gjelder innholdsmarkedsføring. Et samarbeidsprosjekt mellom Medialounge, INMA og TNS…

Fagartikkel

Ikke glem følelsene!

Ikke bare de funksjonelle sidene av et produkt har betydning for kundenes opplevelse, også følelsesmessige reaksjoner på produktet spiller inn. Ved…

Fagartikkel

Ny analyse gir bedriftene et ansikt

Norske selskaper har blitt flinkere til å bruke analyse for å forstå hvordan de oppfattes av markedet. Til dette trenger de…

Fagartikkel

Vanen, markedsføringens stygge andunge?

Analytikernes drivermodeller forutsetter som oftest reflekterte forbrukere. Virkelighetens forbrukere er imidlertid mer vanestyrte enn reflekterende. Denne erkjennelsen bør få betydning for…

Fagartikkel

Telenor er åpen for nye analysemetoder

Telenor har tatt i bruk og tester et system for passiv måling av emosjonelle reaksjoner på video. Systemet oppleves som nyttig…

Tema-artikkel

Neuromarketing for evolusjon, ikke revolusjon

Neuromarketing baserer seg på å teste fysiologiske endringer hos en person for å avdekke i hvilken grad personen reagerer følelsesmessig på…

Tema-artikkel

The brains behind better ads: Optimizing the cute and cuddly

For non-profits with big ambitions and small budgets, maximizing each ad to be effective and memorable is essential. Nielsen and the…

Tema-artikkel

Hjernescan dine kunder

Det er vores hjerne, der bestemmer, hvilke produkter vi kan lide, og hvilke vi vil bruge penge på. Det er derfor…

Tema-artikkel

Neuromarketing viser hvordan reklamen virker

Hvordan virker neuromarketing i praksis og hva vi kan lære av å bruke metoden? I TNS Gallup ser vi neuromarketing som…

Tema-artikkel

Big Data og personvern kan kombineres

Kanskje ikke alt bør bli for perfekt? Cathrine Nes i Datatilsynet tar oss i denne artiklen gjennom utfordringer med personvern, enkeltindivider og big…

Tema-artikkel

Kundevekst? Vel, start med å tette hullene.

Kundevekst betyr ikke bare nye kunder, men også å tette igjen den berømte lekkende bøtten. I denne artikkelen vil vi vise…

Tema-artikkel