Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Hvor mye betyr jobb-engasjement for prestasjonene i en virksomhet?

Engasjement har den unike egenskapen at det smitter. Er først en i avdelingen engasjert, smitter det gjerne over på de andre…

Fagartikkel

Emosjoner og følelser i markedsføring og markedsanalyse

Emosjonell reklame virker bedre. Dette er essensen i et foredrag og en bok basert på gjennomgang av cases i den engelske…

Fagartikkel

Liten slår stor på innholdsarenaen

Liten og smart slår ofte stor og ressurssterk - også når det gjelder innholdsmarkedsføring. Et samarbeidsprosjekt mellom Medialounge, INMA og TNS…

Fagartikkel

Ikke glem følelsene!

Ikke bare de funksjonelle sidene av et produkt har betydning for kundenes opplevelse, også følelsesmessige reaksjoner på produktet spiller inn. Ved…

Fagartikkel

Ny analyse gir bedriftene et ansikt

Norske selskaper har blitt flinkere til å bruke analyse for å forstå hvordan de oppfattes av markedet. Til dette trenger de…

Fagartikkel

Vanen, markedsføringens stygge andunge?

Analytikernes drivermodeller forutsetter som oftest reflekterte forbrukere. Virkelighetens forbrukere er imidlertid mer vanestyrte enn reflekterende. Denne erkjennelsen bør få betydning for…

Fagartikkel

Quo vadis – medarbeidersamtalen?

De fleste av oss gjennomfører den årlige medarbeidersamtalen uten å mukke. Harald Djupvik ser på effekt av medarbeidersamtalen og tar et…

Fagartikkel

De næste 5 år

Fra norsk markedsføring og markedsanalyse til Betanavia.

Fagartikkel

Mennesker og opplevelser må være i sentrum

...når merkevarer skal bygges og vaner endres. 

Fagartikkel