Den store bommen
Tre viktige valg har i løpet av snaut to år satt en liten støkk i de som setter sin lit til…
Fagartikkel
Tre viktige valg har i løpet av snaut to år satt en liten støkk i de som setter sin lit til…
Fagartikkel
De kalles bare for cyberbarna og styrer nå det meste av utviklingen i mediebransjen. Dette er en utvikling som bare går…
Fagartikkel
Data bør være en viktig del av beslutningsgrunnlaget for bedrifter, men for ofte kommer data i skyggen når avgjørelser blir tatt.
Fagartikkel
Jeg skal skissere 3 problemstillinger – som alle har det tilfelles at de reiser spørsmålet om uklare eller foreldete antakelser om…
Fagartikkel
I en treg analysebransje har big data røsket opp i hverdagen, og satt nye problemstillinger på agendaen. Står markedsanalyse som vi…
Fagartikkel
Mange større virksomheter har en form for «markedstracker», en måling som tikker og går gjennom hele året. Hovedformålet med slike målinger…
Fagartikkel
I 2014 etablerte Regjeringen den såkalte «Produktivitetskommisjonen» som har som målsetting å vurdere produktivitetsutviklingen de siste tiårene her i Norge, og…
Fagartikkel
Vi markedsanalytikere skal i bunn og grunn forstå endringer, og hvordan folk reagerer på dem: Kommer flere til å kjøpe produktet…
Fagartikkel
«Big Data»: 700 millioner treff på Google og noen kjente bokstaver: V for Volume, Velocity, Variety, Veracity, Variability og Value. K…
Fagartikkel
Engasjement har den unike egenskapen at det smitter. Er først en i avdelingen engasjert, smitter det gjerne over på de andre…
Fagartikkel
Emosjonell reklame virker bedre. Dette er essensen i et foredrag og en bok basert på gjennomgang av cases i den engelske…
Fagartikkel
Liten og smart slår ofte stor og ressurssterk - også når det gjelder innholdsmarkedsføring. Et samarbeidsprosjekt mellom Medialounge, INMA og TNS…
Fagartikkel