Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Opinions Consumer Stories: 10 nye innsikter om hva som former norske forbrukere mot 2020

Vi har alle til felles at vi er opptatt av å forstå hva norske forbrukere forventer av sine produkter, tjenester og…

Fagartikkel

Hvor brutalt, egentlig?

«I hvilken grad opplever norske arbeidstakere at de har mistet innflytelsen over egen arbeidssituasjon de siste årene – og er det…

Fagartikkel

Hvordan forberede seg?

25. mai 2018 kommer det nye personvernregler i Norge basert på GDPR. Dette er EU sitt bidrag for å styrke personvernet…

Fagartikkel

Den store bommen

Tre viktige valg har i løpet av snaut to år satt en liten støkk i de som setter sin lit til…

Fagartikkel

Cyberbarna styrer utviklingen i mediebransjen

De kalles bare for cyberbarna og styrer nå det meste av utviklingen i mediebransjen. Dette er en utvikling som bare går…

Fagartikkel

Gapet mellom data og beslutninger ?erfaringer fra sjømatnæringen

Data bør være en viktig del av beslutningsgrunnlaget for bedrifter, men for ofte kommer data i skyggen når avgjørelser blir tatt. 

Fagartikkel

Hvis du spør, så får du svar

Jeg skal skissere 3 problemstillinger – som alle har det tilfelles at de reiser spørsmålet om uklare eller foreldete antakelser om…

Fagartikkel

Big data eller spørreundersøkelser? Ja takk – begge deler

I en treg analysebransje har big data røsket opp i hverdagen, og satt nye problemstillinger på agendaen. Står markedsanalyse som vi…

Fagartikkel

Har det stilleste vannet den dypeste grunnen?

Mange større virksomheter har en form for «markedstracker», en måling som tikker og går gjennom hele året. Hovedformålet med slike målinger…

Fagartikkel

Private best, mener ansatte både i privat og offentlig sektor. Hvorfor?

I 2014 etablerte Regjeringen den såkalte «Produktivitetskommisjonen» som har som målsetting å vurdere produktivitetsutviklingen de siste tiårene her i Norge, og…

Fagartikkel

Hva Besta har lært meg om markedsanalyse

Vi markedsanalytikere skal i bunn og grunn forstå endringer, og hvordan folk reagerer på dem: Kommer flere til å kjøpe produktet…

Fagartikkel

Data Scientists: Big Data-heltene

«Big Data»: 700 millioner treff på Google og noen kjente bokstaver: V for Volume, Velocity, Variety, Veracity, Variability og Value. K…

Fagartikkel