Fremtidens handel; – utviklingstrekk og utfordringer for analysebransjen
Odd Gisholt har fulgt norsk og internasjonal handel med varer og tjenester i en årrekke. Fra sine utsiktsposter på Handelsakademiet/OHH, Norges…
Tema-artikkel
Odd Gisholt har fulgt norsk og internasjonal handel med varer og tjenester i en årrekke. Fra sine utsiktsposter på Handelsakademiet/OHH, Norges…
Tema-artikkel
Digitaliseringsutviklingen gir butikker tilgang til mer informasjon om kundene sine. Dersom de nye dataene brukes riktig, kan denne utviklingen gi en…
Tema-artikkel
Komplett.no er Norges største nettbutikk og ble etablert i 1996. Nettbutikken eies av Komplett Services AS som er del av Komplett…
Tema-artikkel
Kundefokus krever datafokus i vår tid. Forretningsprosessene blir mer analysedrevne, og data-underlaget større og bredere. Nye datakilder dukker opp på ønskelisten,…
Teknologi
Langsomt trer det frem et bilde av ikke bare et bygg, men en levende organisme av mennesker som besøker og arbeider…
Jobb-karriere
Even though the online share of retail sales in Norway is about 10% and expected to further increase to 12.7% in…
Tema-artikkel
Forbruker gjør en stadig større del av både vare- og tjenestekjøpene sine over nett. Og selv om vi fortsatt snakker om…
Tema-artikkel
“What product + Where to sell it + When to offer it”
Tema-artikkel
I en livlig diskusjon blant gode venner var temaet reklame og de nye dingsene som gjør at vi nå kan blokkere…
«Big Data»: 700 millioner treff på Google og noen kjente bokstaver: V for Volume, Velocity, Variety, Veracity, Variability og Value. K…
Fagartikkel
De siste bevegelsene i bransjen. Nye navn og folk flytter på seg innen Opinion, hos Nielsen, TNS, Epinion og Starcom.
Bransjenytt
Det er stor interesse for omdømmemålinger i Norge. Ipsos hadde sin årlige utdeling 22. september.
Bransjenytt