Hva er egentlig MaxDiff – og hvordan brukes det?
Som researcher er kartlegging av preferanse og viktighet ofte et sentralt tema i kundeprosjekter. Hvordan kan vi på en mest mulig…
Fagartikkel
Som researcher er kartlegging av preferanse og viktighet ofte et sentralt tema i kundeprosjekter. Hvordan kan vi på en mest mulig…
Fagartikkel
Alle markedsføringstiltak er en form for investering. Investering i form av penger, tid eller andre ressurser. Når vi investerer ønsker vi…
Fagartikkel, Tema-artikkel
Er kundene en stor og homogen gruppe av mennesker eller er det forskjell på kunder? I et marked med mange merkevarer…
Fagartikkel, Tema-artikkel
Jeg fikk i oppdrag å reflektere over endringene i norske matvaner til Analysedagen i 2023. Årsaken var at jeg for tjue…
Bransjestemmer
TINE kickstarter året med sterke nyansettelser i innsiktsavdelingen.
Bransjenytt, Jobb-karriere
Ipsos har analysert Super Bowl 2024 reklamer gjennom bruk av flere metoder - fra undersøkelser til sosial lytting til live online…
Fagartikkel, Tema-artikkel
Den norske befolkningen har vært igjennom mye i 2023. Hvordan er verdensbildet vårt endret? Og hva har det å si for…
Bransjestemmer
Ved inngangen i det nye året fikk vi en status på nordmenns medievaner gjennom foredraget “Rikets medietilstand” av Ingvar Sandvik (Kantar…
Fagartikkel, Tema-artikkel
Høyskolelektor ved Høyskolen Kristiania, Anders Mamen, deler sin innsikt i en omfattende artikkelserie som gir deg de verktøyene du trenger for…
Fagartikkel, Tema-artikkel
Bokanmeldelse!
Bransjestemmer, Tema-artikkel
Så har vi landet i 2024 – her sitter jeg og ser utover snødekte gater mens jeg spiser tørr julemarsipan. Tenk…
Bransjestemmer
Vi i Analysen ønsker deg en hjertelig god jul og bare godt for 2024!
Bransjestemmer