Strategidagen 2025
Pris
medlem
2250,-
Pris ikke
medlem
3500,-
BEDRIFTSRABATT: 4 deltakere til prisen for 3!
Torsdag 15. Mai åpner vi dørene til Strategidagen 2025. Den “grønne tråden” for årets konferanse er “Handlekraft”. I år deler vi også ut “Strategiprisen” til Norges skarpeste strateg.
-
Registrering og enkel lunsj starter kl 11:45
-
Programmet fra scenen begynner kl 12:30
-
Utdeling av Strategiprisen 2025
-
Vi runder av dagen med mingling og noe godt i glasset fra kl 17:30
Strategi uten handlekraft er verdiløs
I en verden preget av økonomisk og geopolitisk usikkerhet og økende global konkurranse er det avgjørende at norske selskaper viser handlekraft. Innovasjon Norge og ledende stemmer fra EU advarer om at selskaper må være proaktive – de må tydeliggjøre sin historie og demonstrere verdien de skaper.
Hvem er Strategidagen for?
Strategidagen er skreddersydd for deg som er leder, har ansvar for markedsstrategi, har et kommersielt ansvar eller på en eller annen måte jobber for å skape vekst i virksomheten eller organisasjonen din.
Lær hvordan handlekraftige ledere omsetter strategi til handling og skaper en kultur for gjennomføring. Her får du oppdatert innsikt, verdifulle råd, inspirasjon og praktiske verktøy fra ledende eksperter. Ta med deg kollegaer og bli med!
Strategiprisen 2025 – Hvem er Norges skarpeste strateg?
Strategiprisen hedrer Norges fremste strategiske hoder og deles for første gang ut under årets Strategidag.
Les oppsummering fra noen av foredragene fra Strategidagen 2024 her: “Bransjeutfordrere på Strategidagen 2024”
Se litt av stemningen og videointervjuer fra Strategidagen her: “Folk i baren”
PROGRAM:
11:45 – 12:30 Registrering, mingling og enkel lunsj
12:30: Velkommen til Strategidagen 2025 – Børre Thorstensen, Strategisk rådgiver i Allegro Kommunikasjon og leder for programkomiteen for Strategidagen 2025
12:35: Dagens konferansier: Pelle Stensson, CEO i Try Schjærven Media
Pelle Stensson har over 20 års erfaring fra ledende roller i norsk markedsføring og kommunikasjon. Med bakgrunn fra MEC, Carat og Dentsu, leder han i dag Try Schærven Media. Han brenner for innsikt, strategi og dokumentasjon av effekt – og guider oss gjennom Strategidagen med sin faglige tyngde og engasjement
12:40: En ny global epoke for verdensøkonomien: Slik påvirkes selskaper og land – Terje Erikstad, Finansredaktør i Dagens Næringsliv
Terje Erikstad åpner Strategidagen med å løfte blikket og gi oss et dagsaktuelt og presist overblikk over verdensøkonomiens bevegelser – og hva de betyr for markedsstrategiske valg i norske virksomheter. I en tid preget av renteuro, råvareprissvingninger, usikre eksportmarkeder, handelskrig og skiftende forbrukeradferd, er det ikke nok å tenke kreativt – du må tenke strategisk innenfor et nytt økonomisk landskap.
Erikstad gjør det komplekse forståelig og relevant for alle med ansvar for vekst, merkevare og markedsposisjon. Hvordan påvirkes vi av en stadig sterkere geoøkonomisk fragmentering av verdensøkonomien? Dette foredraget gir deg innsikten du trenger for å møte 2025 med skarpere beslutninger og tydeligere retning.
Terje Erikstad er finansredaktør i Dagens Næringsliv og en av Norges mest erfarne finansjournalister. Han analyserer markedstrender med innsikt og presisjon. Opplev hvordan han tar markedet på pulsen og gir verdifull oversikt for videre vekst.
13:05: Kathinka Koch Sommeseth, Konserndirektør marked, kommunikasjon og samfunnsansvar i OBOS
Kathinka Koch Sommerseth har en solid bakgrunn innen strategi og forretningsutvikling, og har tidligere hatt ledende roller i ulike selskaper, hvor hun har demonstrert evnen til å omsette strategi til handling.
13:30: Christoffer Sundby, CEO i Spenn
Christoffer Sundby er CEO i Spenn. Med en bakgrunn som inkluderer topplederstillinger i ulike bransjer, har han bred erfaring innen markedsføring og forretningsutvikling.
13:55 – 14:25 Minglepause
14:30: Strategi i storm: Politikk, næringsliv og handlekraft i en verden på vippepunktet – Torbjørn Røe Isaksen, Politisk redaktør i E24
Valgåret 2025 utspiller seg i en geopolitisk og økonomisk brytningstid. Krig, klimakrise, teknologi, desinformasjon og økonomisk usikkerhet preger både politikken og næringslivet. Hvordan påvirker dette handlingsrommet for norske ledere – og hvilke strategiske valg krever det av oss? I dette foredraget deler Torbjørn Røe Isaksen, politisk kommentator i E24 og tidligere næringsminister, sine refleksjoner om hvordan myndigheter, politikere og næringsliv kan, og bør, tenke og handle klokt i møte med det uforutsigbare. Et engasjerende blikk på samspillet mellom politikk og marked – og på betydningen av strategisk lederskap når det gjelder som mest.
Torbjørn Røe Isaksen er Politisk redaktør i E24. Der bidrar han med dyp innsikt i politiske og økonomiske spørsmål. Med erfaring som tidligere næringsminister og kunnskapsminister, tilbyr han et unikt perspektiv på samspillet mellom politikk og næringsliv.
14:55: Christian Chramer, CEO i Norges Sjømatråd
Christian Chramer er administrerende direktør i Norges Sjømatråd, hvor han arbeider for å fremme norsk sjømat internasjonalt. Med erfaring fra ulike lederstillinger, inkludert kommunikasjonsdirektør i NHO, har han en solid bakgrunn innen strategisk kommunikasjon og markedsføring.
15:20: Mot bærekraftig luftfart i praksis – Abraham Foss, Konsernsjef i Avinor
Luftfarten må gå gjennom en enorm omstilling for å nå målet om å bli fossilfri i 2050. Avinor står sammen med resten av luftfarten overfor nye, og store oppgaver, og må samtidig sørge for å gjenopprette økonomisk balanse. Avinor har lagt en ambisiøs konsernstrategi for å være en aktiv pådriver og tilrettelegger for bærekraftig luftfart. -Når vi ikke målene våre, står vi i fare for å være ute av business.
Foss vil fortelle om hvordan Avinor jobber med de utfordringene og mulighetene luftfarten og selskapet står i, og hvordan en tydelig metodikk og struktur sikrer strategisk fremdrift. Foss vil gjennom konkrete eksempler vise hvordan strategi kan gå fra ord til handling og hvordan et konsern kan jobbe for å få ting gjort og dermed oppnå ønskede effekter.
Abraham Foss er konsernsjef i Avinor, og leder Norges sentrale aktør innen luftfart. Med omfattende erfaring fra topplederstillinger i både nasjonale og internasjonale selskaper, bringer han verdifull innsikt i strategisk ledelse og innovasjon.
15:45 – 16:05 Minglepause
16:10: Aina Lemoen Lunde, Adm dir i Feddie Ocean Distillery
Som administrerende direktør i Feddie Ocean Distillery, kombinerer Aina Lemoen Lunde sin ekspertise innen markedsføring med entreprenørskap. Hun har tidligere hatt ledende roller blant annet fra DNB og kommunikasjonsbransjen, hvor hun har vært ansvarlig for å utvikle sterke merkevarer.
16:35: Strategiprisen 2025 – Hvem er Norges skarpeste strateg? – Espen Kristiansen, CCO i Go-Ahead Nordic, deler ut prisen
Ønsker du å være sponsor eller utstiller? Ta kontakt på admin@analysen.no for informasjon og priser!