Fra kopi til konkurransekraft
Egne merkevarer har gått fra å være billige kopier til å bli strategiske våpen i kampen om kundens lojalitet. På Analysedagen…
Fagartikkel, Tema-artikkel
Egne merkevarer har gått fra å være billige kopier til å bli strategiske våpen i kampen om kundens lojalitet. På Analysedagen…
Fagartikkel, Tema-artikkel
De siste årene har kostnadene økt. Råvarer, energi og lønn har blitt dyrere for produsentene. Prisene må derfor opp for å…
Bransjestemmer
Segmentering er verdifullt, men ofte tungt å bruke i praksis. I Telenor har man tatt et uvanlig grep for å gjøre…
Fagartikkel, Teknologi, Tema-artikkel
I årevis har virksomheter bygget tung datainfrastruktur, produsert rapporter og investert i avanserte modeller, men uten at gevinstene har stått i…
Fagartikkel, Teknologi, Tema-artikkel
Bransjen vokste totalt sett med 0,3 % fra 2023 til 2024, noe som er lavere enn den generelle veksten i fastlandsøkonomien…
Bransjenytt
Hvorfor stopper innovasjon opp, selv i organisasjoner som sitter på både data, kompetanse og gode intensjoner? Under Analysedagen 2025 tok Ina…
Fagartikkel, Tema-artikkel
Hva skjer når kunstig intelligens både skaper og sprer innhold – og samtidig skal hjelpe oss å avdekke hva som faktisk…
Teknologi, Tema-artikkel
Bransjenytt, Jobb-karriere
Data i seg selv skaper ingen endring. Det er først når tallene får mening - når de blir til fortellinger som…
Fagartikkel
De tre prisene Årets innovatør, Årets talent og selveste rosinen i pølsa, Årets markedsanalytiker ble delt ut. Og i tillegg fikk…
Bransjenytt, Bransjestemmer, Jobb-karriere
Fikk du ikke anledning til å delta på frokostseminaret 22. oktober? Hvis du er medlem får du nå en ny mulighet…
Teknologi, Tema-artikkel
Vi markedsanalytikere serverer innsikt til oppdragsgivere og beslutningstakere. Men tenker vi over hva vi setter på bordet? Kanskje bør vi tenke…
Bransjestemmer