Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Fra kopi til konkurransekraft

Egne merkevarer har gått fra å være billige kopier til å bli strategiske våpen i kampen om kundens lojalitet. På Analysedagen…

Fagartikkel, Tema-artikkel

Finnes det smarte måter å øke prisene på?

De siste årene har kostnadene økt. Råvarer, energi og lønn har blitt dyrere for produsentene. Prisene må derfor opp for å…

Bransjestemmer

KI gjør segmentene levende

Segmentering er verdifullt, men ofte tungt å bruke i praksis. I Telenor har man tatt et uvanlig grep for å gjøre…

Fagartikkel, Teknologi, Tema-artikkel

Når AI bygger verktøyene selv

I årevis har virksomheter bygget tung datainfrastruktur, produsert rapporter og investert i avanserte modeller, men uten at gevinstene har stått i…

Fagartikkel, Teknologi, Tema-artikkel

Bransjens omsetning og lønnsomhet i 2024: Et tøft år for fullservice-selskapene, fortsatt vekst for datainnsamlingsbyråene

Bransjen vokste totalt sett med 0,3 % fra 2023 til 2024, noe som er lavere enn den generelle veksten i fastlandsøkonomien…

Bransjenytt

Organisatorisk mot – nøkkelen til innovasjonssuksess

Hvorfor stopper innovasjon opp, selv i organisasjoner som sitter på både data, kompetanse og gode intensjoner? Under Analysedagen 2025 tok Ina…

Fagartikkel, Tema-artikkel

Fakta i en AI-verden

Hva skjer når kunstig intelligens både skaper og sprer innhold – og samtidig skal hjelpe oss å avdekke hva som faktisk…

Teknologi, Tema-artikkel

Analysedagen 2025 i bilder

Bransjenytt, Jobb-karriere

Fra tall til fortellinger

Data i seg selv skaper ingen endring. Det er først når tallene får mening - når de blir til fortellinger som…

Fagartikkel

Analysedagens prisdryss 2025

De tre prisene Årets innovatør, Årets talent og selveste rosinen i pølsa, Årets markedsanalytiker ble delt ut. Og i tillegg fikk…

Bransjenytt, Bransjestemmer, Jobb-karriere

Opptak fra seminaret: KI i markedsanalyse

Fikk du ikke anledning til å delta på frokostseminaret 22. oktober? Hvis du er medlem får du nå en ny mulighet…

Teknologi, Tema-artikkel

Serverer vi graut eller hjemmebrent?

Vi markedsanalytikere serverer innsikt til oppdragsgivere og beslutningstakere. Men tenker vi over hva vi setter på bordet? Kanskje bør vi tenke…

Bransjestemmer