Strategidagen nærmer seg!

- Her er det bare å være klar til å notere, sier Anita Lynne.

Sara Viken Løvhaug

I redaksjonen for analysen.no og Markedsanalytiker i TINE

11. mai er det endelig duket for Strategidagen 2023 på Mesh i Oslo. Strategidagen har på tre korte år rukket å etablere seg som et av Strategi- og analyseforeningens største og mest ettertraktede arrangementer, og i fjor høstet programmet inn både 5’ere og 6’ere fra publikum. Analysen har tatt en prat med programkomiteen, bestående av Rachel Øverås, Anita Lynne og Hanne Thomassen, om hva vi kan forvente oss fra årets arrangement.

Vekst i vanskelige tider

Årets tema er «Hvordan skape vekst i vanskelige tider» – et tema som komiteen mener er spesielt relevant fordi 2023 om mulig blir et enda tøffere år for selskaper og folkene i dem.

-Jeg opplever at det nettopp i disse tider er fint å dele erfaringer med hverandre. Ikke minst er det spennende å høre fra de som har vært igjennom tider som dette før. I årets program er det mange med en slik type strategi- og arbeidslivserfaring som jeg for min del lar meg motivere av, sier Hanne Thomassen.

-Helt enig, jeg tenker også at det er lett i slike tider å bli grepet av litt panikk, kaster man da strategien på båten? Med en god strategi å jobbe etter blir det mulig å både sette retning og fart også i mer turbulente perioder, supplerer Anita Lynne.

Et viktig grunnlag for Strategidagen, og noe som går gjennom programmet som en rød tråd, er skjæringspunktet mellom strategi og analyse. Hanne Thomassen mener flere bør ta seg tid til å oppleve dagen. 

-Dette er egentlig en perle av en dag som man nesten ønsker enda flere tok seg tid til å oppleve. Ikke bare er det et faglig påfyll fra øverste hylle, men formatet og selve dagen er helt unik med sin «lille» eksklusive gruppe deltagere i et mindre og uformelt format som innbyr til diskusjoner og et faglig fellesskap, sier hun.

Sammensatt og relevant program

I programmet finner vi alt fra kjæledyraktører, offentlige-private samarbeid og energileverandører. Det kan høres tilfeldig ut, men er absolutt ikke det.

-Det var viktig for oss at det skulle bli et program med fokus på ulike strategisk valg og retninger som utgangspunkt for konkurransekraft og vekst, sier Hanne Thomassen.

-Det har vi klart. Vi har laget et program vi er stolte av, med folk på scenen vi selv også ønsker å bli inspirert av, sier Rachel Øverås.

På spørsmål om hvilken del av programmet publikum absolutt ikke kan gå glipp av, kommer det tre helt forskjellige svar fra komiteen.

-Jeg gleder meg til å ha med Pelle Stensson i år igjen som konferansier. Pelle har en unik evne til å stille de gode spørsmålene rundt faget vårt og har alltid relevante og inspirerende eksempler fra eget arbeid som en parallell. Det blir også givende å høre Aina Lemoen Lundes historie om DNB med konkrete cases fra hvordan man i DNB har løftet strategi og markedsføring som fagdisiplin, sier Hanne Thomassen.

-Jeg personlig gleder meg særlig til å høre på Agnete Fredriksen som har hamlet opp med store legemiddelfirmaer på verdensbasis. Jeg er nysgjerrig på å høre om hvordan det tempoet knyttet til innovasjon som forventes, påvirker strategien hos start-up selskaper med sterk global konkurranse, sier Anita Lynne.

-Jeg vil si at man må være der hele dagen. Ta seg den friheten og unne seg en dag med faglig påfyll og skape nye relasjoner. Det et lite og intimt seminar og det er kjempefine muligheter for å komme i snakk med spennende folk! Sier Rachel Øverås

Publikum kan altså forvente seg et variert og sterkt program i et «tett-på-forum» med mange dyktige bidragsytere på scenen – i tillegg til hyggelig mingling i baren på slutten av dagen.

-Her er det bare å være klar til å notere! Her får du både lært mye og snakket med spennende folk i hyggelige omgivelser, avslutter Anita Lynne.

Det er enda ikke for sent å melde deg på Strategidagen 2023 – her finner du all informasjonen du trenger. Vi ses!

Bilde: Masse godt faglig påfyll og raus kunnskapsdeling på Strategidagen 2022:

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Hvordan blir årets julehandel?

Nordmenn går en lysere førjulstid i møte, med økt kjøpekraft og optimisme. Men hvor mye penger kommer nordmenn til å bruke…

Bransjenytt, Tema-artikkel

Fra ZERoh! til suksess på 11 år!

Lerum har i 11 år jobbet systematisk med innsikt, innovasjon og utvikling av nye merkevarer for å gjøre ZERoh! til en…

Bransjestemmer

Finansiell inkludering i bank – det handler om å se og forstå

Over én million mennesker i Norge er innvandrere eller norskfødte med innvandrerbakgrunn. Hvordan opplever disse møtet med norske banker? Fra en…

Bransjestemmer, Fagartikkel, Tema-artikkel