Prisstrategi
Tid: Torsdag 8. april kl. 08:30 – 09:30.
Sted: Webinar – info til påmeldte når det nærmer seg
Pris: Medlemmer går gratis – ikke medlemmer kr. 750 eks mva
Prisstrategi for økt lønnsomhet
Selv om pris er den viktigste driveren for lønnsomhet i bedrifter, blir temaet ofte oversett. Dette til tross for at små prisendringer kan ha stor effekt på lønnsomheten. Hvordan kan du som markedsfører og markedsanalytiker jobbe strategisk med pris for å øke langsiktig lønnsomhet? I dette frokostseminaret blir du både kjent med strategiske valg som bidrar til langsiktig lønnsomhet og taktiske grep som påvirker forbrukernes prisoppfatning.
Ragnhild Silkoset er professor i markedsføring ved Handelshøyskolen BI og UiT Norges arktiske universitet. Hun brenner for prisfaget og har nylig utgitt boken Pris, en håndbok i prisbeslutninger. Hun er også medforfatter av boken Metode og Dataanalyse og ble i 2011 tildelt prisen Årets markedsanalytiker.