Respons Analyse underviser de unge

Manglende interesse for å delta i markedsundersøkelser, spesielt blant unge, er et faktum for vår bransje.

Respons Analyse underviser de unge

Manglende interesse for å delta i markedsundersøkelser, spesielt blant unge, er et faktum for vår bransje.

Bransjeorganisasjonen Virke Markedsanalyse har hatt fokus på dette gjennom lengre tid. For å øke interessen for markedsundersøkelser blant de yngre, holder Respons Analyse – i samarbeid med Virke Markedsanalyse – gjesteforelesninger for flere videregående skoler og Høyskoler i Oslo og Omegn. I år har Respons Analyse hittil holdt gjesteforelesning på Jessheim videregående skole og Røyken videregående skole (for syvende året på rad), og det er planlagt en gjesteforelesning på F21 i desember.

Respons Analyse høster gode tilbakemeldinger både fra lærere og elever. Elevene får et praktisk case de skal løse i forkant av forelesningen, og på denne måten får teorien en svært praktisk vinkling med høy grad av involvering og engasjement fra elevene. Dette sikrer høy læringseffekt og bidrar forhåpentligvis til økt interesse for analysefaget og deltakelse i markedsundersøkelser – og muligens også til rekruttering av neste generasjons markedsanalytikere.

 

Respons logo

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Reisen til julestemningen

Bransjens største juleentusiast, John Lauring Pedersen, har tatt tempen på årets julestemning.

bransjenytt

Nytt om navn høsten 2022

Det rører seg stadig i bransjen. Her får du noen av de siste bevegelsene, og nye navn hos Dentsu, Opinion, Kantar,…

bransjenytt, jobb-karriere

Hva er fremtiden for analysebransjen i Norge?

Oppsummering fra panelsamtalen på Analysedagen (MAD) 2022.

bransjenytt, Bransjestemmer, fagartikkel