Annonse

Advertisement

Respons Analyse underviser de unge

Manglende interesse for å delta i markedsundersøkelser, spesielt blant unge, er et faktum for vår bransje.

Respons Analyse underviser de unge

Manglende interesse for å delta i markedsundersøkelser, spesielt blant unge, er et faktum for vår bransje.

Bransjeorganisasjonen Virke Markedsanalyse har hatt fokus på dette gjennom lengre tid. For å øke interessen for markedsundersøkelser blant de yngre, holder Respons Analyse – i samarbeid med Virke Markedsanalyse – gjesteforelesninger for flere videregående skoler og Høyskoler i Oslo og Omegn. I år har Respons Analyse hittil holdt gjesteforelesning på Jessheim videregående skole og Røyken videregående skole (for syvende året på rad), og det er planlagt en gjesteforelesning på F21 i desember.

Respons Analyse høster gode tilbakemeldinger både fra lærere og elever. Elevene får et praktisk case de skal løse i forkant av forelesningen, og på denne måten får teorien en svært praktisk vinkling med høy grad av involvering og engasjement fra elevene. Dette sikrer høy læringseffekt og bidrar forhåpentligvis til økt interesse for analysefaget og deltakelse i markedsundersøkelser – og muligens også til rekruttering av neste generasjons markedsanalytikere.

 

Respons logo

Annonse

Advertisement

Annonse

Advertisement

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Strategiprisen 2025: Hvem setter standarden og fortjener anerkjennelsen som Norges skarpeste strateg?

Strategi- og analyseforeningen i Norge introduserer nå “Strategiprisen” – en prestisjetung utmerkelse som vil hedre de mest fremragende strategiske hodene i…

Bransjenytt

Bransjens omsetning i 2023: Moderat vekst i bransjen, fortsatt sterk vekst blant datainnsamlingsbyråene

Omsetningstallene for 2023 viser at markedsanalysebransjen i Norge totalt sett vokste med 3,5 % fra 2022-2023, til drøyt 1,2 milliarder kroner.…

Bransjenytt

Her er Styret for 2025

Strategi- og analyseforeningens årsmøte gikk av stabelen 13 mars. Der fikk de som hadde møtt opp høre hvordan det siste året…

Bransjenytt