Respons Analyse underviser de unge

Manglende interesse for å delta i markedsundersøkelser, spesielt blant unge, er et faktum for vår bransje.

Respons Analyse underviser de unge

Manglende interesse for å delta i markedsundersøkelser, spesielt blant unge, er et faktum for vår bransje.

Bransjeorganisasjonen Virke Markedsanalyse har hatt fokus på dette gjennom lengre tid. For å øke interessen for markedsundersøkelser blant de yngre, holder Respons Analyse – i samarbeid med Virke Markedsanalyse – gjesteforelesninger for flere videregående skoler og Høyskoler i Oslo og Omegn. I år har Respons Analyse hittil holdt gjesteforelesning på Jessheim videregående skole og Røyken videregående skole (for syvende året på rad), og det er planlagt en gjesteforelesning på F21 i desember.

Respons Analyse høster gode tilbakemeldinger både fra lærere og elever. Elevene får et praktisk case de skal løse i forkant av forelesningen, og på denne måten får teorien en svært praktisk vinkling med høy grad av involvering og engasjement fra elevene. Dette sikrer høy læringseffekt og bidrar forhåpentligvis til økt interesse for analysefaget og deltakelse i markedsundersøkelser – og muligens også til rekruttering av neste generasjons markedsanalytikere.

 

Respons logo

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

«4 i baren»

Vi snakket med fire av deltakerne på Strategidagen 2022 og fikk deres umiddelbare inntrykk. Se video her.

bransjenytt

Slik var Strategidagen 2022: Raus kunnskapsdeling og gode råd fra dyktige folk!

Torsdag 8. september gikk Strategidagen 2022 av stabelen for andre gang og for første gang fysisk. Det ble en ettermiddag med…

bransjenytt

Hva skjer’a?

Analysen har tatt en prat med to av mediebyråene for å høre hvordan de har det og hvordan de forbereder seg…

bransjenytt