Respons Analyse underviser de unge

Manglende interesse for å delta i markedsundersøkelser, spesielt blant unge, er et faktum for vår bransje.

Respons Analyse underviser de unge

Manglende interesse for å delta i markedsundersøkelser, spesielt blant unge, er et faktum for vår bransje.

Bransjeorganisasjonen Virke Markedsanalyse har hatt fokus på dette gjennom lengre tid. For å øke interessen for markedsundersøkelser blant de yngre, holder Respons Analyse – i samarbeid med Virke Markedsanalyse – gjesteforelesninger for flere videregående skoler og Høyskoler i Oslo og Omegn. I år har Respons Analyse hittil holdt gjesteforelesning på Jessheim videregående skole og Røyken videregående skole (for syvende året på rad), og det er planlagt en gjesteforelesning på F21 i desember.

Respons Analyse høster gode tilbakemeldinger både fra lærere og elever. Elevene får et praktisk case de skal løse i forkant av forelesningen, og på denne måten får teorien en svært praktisk vinkling med høy grad av involvering og engasjement fra elevene. Dette sikrer høy læringseffekt og bidrar forhåpentligvis til økt interesse for analysefaget og deltakelse i markedsundersøkelser – og muligens også til rekruttering av neste generasjons markedsanalytikere.

 

Respons logo

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Analysens sommerprat – del 2

Sommeren har definitivt tatt over etter våren, det går mot den rolige tiden av året og de aller fleste har en…

bransjenytt

Analysens sommerprat – del 1

Sommeren har definitivt tatt over etter våren, det går mot den rolige tiden av året og de aller fleste har en…

bransjenytt

– Jeg elsker allsidigheten i det å jobbe med markedsanalyse

Her kan du bli litt bedre kjent med et av medlemmene i Strategi- og analyseforeningen og senior markedsanalytiker i Telenor, Ingrid…

bransjenytt, jobb-karriere